Tweety1985A
Trådstartare
Vår lille Oliver föddes för 2,5 vecka sedan och jag fick en total svinkterruptur grad 4, dvs jag sprack genom hela mellangården och i ringmuskeln. Lyckades få en infektion och en del av stygnen lossnade redan efter 5 dagar, var på kvinnokliniken och fick penicillin, dom trodde då inte att fler stygn skulle lossna, men när jag var på nytt besök där i tisdags hade fler stygn lossnat och jag hade då som ett V upp mot slidan som var öppet, något dom tror kan läka ihop fint. Jag har inte tittat så noga innan men har för mej att det suttit ihop ordentligt även ytligt i mellangården, men det kan ju ha vatt svullnad. Nu är det en helt öppen skåra i mellangården, ser dock inte så djup ut, och dom har ju sytt under det oxå sa doktorn. Jag har dock itne varit för att få det kollat sen i tisdags och jag tycker att det ser mer sprucket ut nu än då. Det gör ingen nytta att söka igen, har tid nästa onsdag ändå, dom kan ju inte sy mej igen nu utan får låta det läka av sej själv. Själva sfinktern ser däremot jättebra ut sa doktorn, så jag hoppas ju att det förblir så.
MEN, jag e jättenojjig! Jag e livrädd att se ut såhär resten av livet, att det ska läka ihop varje sida för sig så att säga så att jag kommer att få en djup skåra mellan slida o anus.. Stygnen ska inte släppa ännu, men det är nog pga infektionen som de gjort det. Jag äter penicillin för infektionen ännu.
Nu som har blivit sydda mkt, har ni upplevt att stygnen spruckit? Hur har det läkt? Snälla lugna mej!
Dom säger att slemhinnor läker fort, men mellangården är väl inte slemhinnor?
Jag kan som sagt inte göra något, har ny tid på onsdag, och dom kan ändå inte sy ihop mej mer nu... Men jag mår så jävla dåligt rent psykiskt av det här!!! Är själv hemma med min 17 dagars bebbe och grubblar mej sjuk på det här!
MEN, jag e jättenojjig! Jag e livrädd att se ut såhär resten av livet, att det ska läka ihop varje sida för sig så att säga så att jag kommer att få en djup skåra mellan slida o anus.. Stygnen ska inte släppa ännu, men det är nog pga infektionen som de gjort det. Jag äter penicillin för infektionen ännu.
Nu som har blivit sydda mkt, har ni upplevt att stygnen spruckit? Hur har det läkt? Snälla lugna mej!
Dom säger att slemhinnor läker fort, men mellangården är väl inte slemhinnor?
Jag kan som sagt inte göra något, har ny tid på onsdag, och dom kan ändå inte sy ihop mej mer nu... Men jag mår så jävla dåligt rent psykiskt av det här!!! Är själv hemma med min 17 dagars bebbe och grubblar mej sjuk på det här!