Stulen hund?!

zalleg

Trådstartare
Jag satt igår och kollade på hundar på blocket. Såg en väldigt tveksam annons. En amstaff / bluenose till salu MYCKET BILLIGT.
Hunden är en tik, 6 månader gammal. Har inget namn. Dock står det att den är chippad..
Hunden är tigrerad. Är ingen amstaff expert, men bluenose kanske inte behöver bli blåa?
Jag tycker det är konstigt att man först och främst Säljer hunden som om det vore en pryl på rea.
Och en sex månaders valp utan namn? Något måste man väl kalla den för? Är den då stulen är det klart man inte kallar den något, den lyssnar väl till sitt riktiga namn.

Kan man kolla upp chipp numret enkelt?

Eller är sett ännu en omplacering pga okunniga människor som har en amstaff som statussymbol..

Vill inte länka eller kopiera texten rakt av, ifall den inte är stulen.
Har sett att det finns fb sidor där folk letar efter sina stulna hundar, just amstaff verkar vara en ras många stjäl. Hittar dock inte denna sidan. Någon kanske kan länka?

Sv: Stulen hund?!

Jag skulle ringa på annonsen och fråga efter regnumret. Man borde märka rätt snabbt om det är nåt skumt.

Edit: rednose var det visst. Var så upptagen med att tänk stulen så jag läste fel.

Att hon inte har ett namn är faktiskt väldigt konstigt.. men bortsett från det tycker jag inte annonsen lät så misstänksam.

Hade dom tvärtom istället sålt hunden DYRT och typ betonat att hon är delvis "rednose" (vilket är eftertraktat hos vissa) så skulle det låta lite mer misstänksamt..
Jag menar alltså att vill man som tjuv riskera och stjäla en hund så tror jag iaf att man gärna vill få ut så mycket som möjligt för den.

Men klart..man vet ju aldrig...

Senast ändrad:

Ring och fråga ut ägaren om allt som bara just ägaren kan veta om hunden. Det är väl det bästa och enklaste sättet att ta reda på om hunden kan vara stulen.

Ibland tycker jag nästan man kan misstänka var och varannan annons som misstänkt. Folk är inte bra på att skriva annonser helt enkelt.

Annonsen var ju inte så svår att hitta, stod ingenstans i annonsen att den var reggad i SKK så det kanske är en blandras, dessutom såg det inte ut som en rednose (men jag är inte påläst)...och sist men inte minst så gav dom ju en anledning till varför de sålde den och vad de hade gett för den. Jag hade iaf inte antagit att hunden varit stulen, utifrån annonsen... visst, den var billig men det jag nämt ovan kan ju kanske vara en anledning till det.

Även blandraser kan reggas i SKK, så det behöver inte vara avgörande pga det.

Håller med. Jag skulle inte upplevt några varningssignaler om jag satt och kollade annonser.

Ja jag kanske överreagerade. Men något kändes bara fel.
Eller så måste de bara göra sig av med hunden och är allmänt oseriösa människor. Hoppas på det sistnämnda :)

Liknande trådar

Övr. Hund Har precis fått veta att en av mina "valpar" högst troligt hamnat hos Pia Snellman eller en dylik person :cry: I februari fick jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 867
Senast: JosseMandy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V