Studshoppning med het B-ponny

skjona

Trådstartare
Jag undrar bara om någon vänlig själ kunde förbarma sej över en förvirrad ponnymamma.
I går tränade min flicka för sin hopptränare och fick göra några bra övningar som vi skulle försöka göra hemma,men hur var det nu igen med avstånden????
Tänkte börja med en travbom 2 meter framför första hindret,sedan har jag tre hinder i rad med 2.75 m mellan varje,är det rätt avstånd?
Vi börjar med att trava mellan hinderstöden över alla bommar på marken först.Sedan lägger jag upp de bortersta bommarna först och bygger på allt eftersom.
Skulle det funka tror ni som vet?

Sv: Studshoppning med het B-ponny

Det kan det säkert, men jag själv är kass på avstånd, framför allt till små ponnyer :)

Det bästa är väl om du ringer tränaren och frågar, så blir det garanterat rätt.

Lycka till!

Ullis

2,75 låter långt..... men jag har inte heller så bra koll på avstånd för små ponnyer....

Man brukar ju stega upp avstånd och sånt till hindren. Men vet inte hur mycket och långt det ska vara till din ponny. Du ser väl lite när hon travar över bommarn om avståndet stämer. Men det är väl olika avstånd beroende gångart på ponnyn också.

2,75 låter väldigt långt för B-ponny......

Jag ringde vår tränare och frågade idag innan vi började och avstånden var lagom tyckte hon.Mellan cavaletti bommarna skulle det vara 90 cm,men jag tyckte det var för trångt för honom,han har rätt stort steg.
Till B-ponny ska det vara 2.25-2.50 m mellan studsen och vår är maxad B så det stämde rätt bra.Övningen gick också fint.Tack ändå!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
559
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Hej (Nu blir långt, kan hända att de har blivit lite fel samt missat något) Hat ett sto som jag har börjat hoppa hemma(ca 2-3...
Svar
2
· Visningar
1 263
Senast: tess91a
·
S
Hästhantering Hej! Jag har en känslig valack som älskar att hoppa och vill alltid göra bra ifrån sig. Han är 8år efter Levantos. Jag tränar...
Svar
6
· Visningar
1 921
Senast: Lager
·
O
Hoppning Har en äldre C-ponny som har varit hopponny större del av sitt liv, men på senare tid är han inte mycket hopptränad pga för lång...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: secret_star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka