Ossiankarlsson
Trådstartare
Så har ytterligare en häst fått flytta hem till oss, en becksvart, stilig liten islandshäst madam på 8 år . Förra ägare hade hon gå som turridningshäst på de jämtländska fjällen och jag må då säga att det inte var något hon uppskattade. Hon är hur snäll och go som hällst vid all hantering, lite egen, dock. Behöver någon att ty sig till och blir lätt stressad när det blir många okunniga som sliter och sparkar var dag( därav försäljningen ).
Hur som haver så har vi arbetat mycket NH och markarbete, hon fullkomligt ÄLSKAR att rida ut i skogen, men så fort man tider in på ridbanan förvandlas hon till en studsboll ! Kastar, bockar, stegrar och har sig.
Går hur bra som hällst att arbeta henne från marken där, går bra att rida ut, samma utrustning... Så vad ska man ta sig till? Hon blir inte rädd, bara bråkig och stökig, helt olikt henne! Börjar bli lite desperat och jag har inte än kunnat lista ut vad felet är.
Någon som kan hjälpa till att klura?
Hur som haver så har vi arbetat mycket NH och markarbete, hon fullkomligt ÄLSKAR att rida ut i skogen, men så fort man tider in på ridbanan förvandlas hon till en studsboll ! Kastar, bockar, stegrar och har sig.
Går hur bra som hällst att arbeta henne från marken där, går bra att rida ut, samma utrustning... Så vad ska man ta sig till? Hon blir inte rädd, bara bråkig och stökig, helt olikt henne! Börjar bli lite desperat och jag har inte än kunnat lista ut vad felet är.
Någon som kan hjälpa till att klura?