Studs, cavaletti

K

Kung Bob

Hur långt ska det vara mellan studshinder för en D-ponny? Och hur långt ska det vara mellan travcavalleti?

Usch vad jag har dålig koll...:crazy:

Tacksam för svar!

Sv: Studs, cavaletti

Prova med 3m mellan studsen och 3 fot mellan cavalettin. Om det är en liten D-ponny något kortare.

3 meter och 3 fot?

Vi kör på mellan 2,5 och 3 meter mellan studsen och 1,10 mellan cavalettis med d-ponny. (och storhäst för den delen)

En fot är ca 30cm, blir lite mer när man stegar med skor på ;) Är ju så beroende av hur långa kliv hästen tar. Till stor häst har jag ca 3,5 fot, eller drygt 1m om det är lättare, till cavalletti och 3-3,5 m till studs.

Kung Bob skrev:
Hur långt ska det vara mellan studshinder för en D-ponny? Och hur långt ska det vara mellan travcavalleti?

Usch vad jag har dålig koll...:crazy:

Tacksam för svar!

I studsen så brukar det vara 3 meter, ev lite kortare beroende på hästen (man får prova lite, det är inget skrivet i sten) och i cavaletti så brukar det för D-ponny vara lagom med 1.10.

Om du har koll på storhästavstånden så kan du tänka att det är ca 10 cm mindre för D-ponny, ytterligare ca 10 cm mindre för C-ponny osv...

Lycka till :bump:

Liknande trådar

Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
488
Senast: gulakatten
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
741
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka