Araminta
Trådstartare
Funderar på att skaffa mig en "padda" till höstterminen. Frågan är om jag ska ha en läsplatta eller en surfplatta? Användningsområdet kommer främst vara för läsning av och markering i litteratur och filer (word, pdf etc). Skrivande etc har jag en utmärkt laptop för.
- Trevlig skärm att läsa längre texter på, får gärna funka bra i solljus (fördel läsplatta)
- Bra (!) antecknings/markeringsprogram för överstrykningar och klotter i marginalen
- Skärm gärna i modell större för att underlätta båda föregående punkter (fördel surfplatta, finns det så stora läsplattor?)
- Stöd för alla tänkbara program och filer man kan tänkas behöva, word, pdf etc
- Bra minne och batteritid.
Någon som har något tips eller iallafall kan guida mig i entdera riktning? Det känns lite som jag är ute efter en korsning av de två.
- Trevlig skärm att läsa längre texter på, får gärna funka bra i solljus (fördel läsplatta)
- Bra (!) antecknings/markeringsprogram för överstrykningar och klotter i marginalen
- Skärm gärna i modell större för att underlätta båda föregående punkter (fördel surfplatta, finns det så stora läsplattor?)
- Stöd för alla tänkbara program och filer man kan tänkas behöva, word, pdf etc
- Bra minne och batteritid.
Någon som har något tips eller iallafall kan guida mig i entdera riktning? Det känns lite som jag är ute efter en korsning av de två.