Strumpbyxorna från helvetet. Eller är jag en val?

Cydonia

Trådstartare
Ja något verkar uppenbarligen vara fel med min underkropp då jag, som normalt är en strlk 40-42, kan köpa strumpbyxor i XL/46 men ändå inte får på mig dom!?:banghead:

Köpte på mig lite strumpbyxor här om dagen med lite fina mönster, ett par passade, ETT. Och det var de vanliga svarta "vardags"strumpsen i storlek M. De andra fyra hade jag, just av tidigare erfarenhet, köpt i storlek XL för att dom inte skulle vara för korta, men tre av dem tog stopp 10cm från skrevet och de sista paret var så tajta att dom knappt kunde knorvla sig över mina lår.:arghh:

Vafalls!? Jag är varken ovanligt tjock eller ovanligt lång, 175cm med extrakilon på rumpan. Men eftersom alla tights jag köper verkar vara gjorda för folk med pinnben och 140cm lång kropp så är det väl helt enkelt mig det är fel på..:wtf:

Är jag den enda som har dessa *ohsåviktiga* problem?
 
Sv: Strumpbyxorna från helvetet. Eller är jag en val?

Förstår ditt problem, jag är 163 cm och brukar ha S eller M eller 36/38 men får köpa jättestora strumpbyxor för att de inte ska vara för korta. Brukar undra hur långa människor lyckas få tag i strumpbyxor där grenen inte är vid knäna...
 
Sv: Strumpbyxorna från helvetet. Eller är jag en val?

Är 1.80 lång och drar storlek xl på kläder och samma på strumpbyxor. Har sällan nått problem med att de är för korta eller tajta :)
 
Sv: Strumpbyxorna från helvetet. Eller är jag en val?

Har också det problemet!
Själv är jag 162 cm lång med normalt sett storlek XS-S i byxor. På strumbyxor/tights/leggings brukar jag ha XL eller XXL för att överhuvudtaget få på mig dem...:wtf:
 
Sv: Strumpbyxorna från helvetet. Eller är jag en val?

Hur gör du när du tar på dig strumpbyxorna?

Min mor klagade länge på att hon hade samma problem, sedan såg jag att hon försökte ta på sig strumpbyxorna som vanliga byxor. Då blev de såklart för korta.
När hon istället samlade ihop strumpbyxorna så att hon kunde sätta tårna direkt där de skulle vara och sedan dra upp strumpbyxorna så att de satt tight och bra hela vägen från foten och upp, då räckte de plötsligt till utan problem :p
 
Sv: Strumpbyxorna från helvetet. Eller är jag en val?

Hur gör du när du tar på dig strumpbyxorna?

Min mor klagade länge på att hon hade samma problem, sedan såg jag att hon försökte ta på sig strumpbyxorna som vanliga byxor. Då blev de såklart för korta.
När hon istället samlade ihop strumpbyxorna så att hon kunde sätta tårna direkt där de skulle vara och sedan dra upp strumpbyxorna så att de satt tight och bra hela vägen från foten och upp, då räckte de plötsligt till utan problem :p

Haha, nej den perioden hade man lyckligtvis som lite yngre.:D

*kl*
Det verkar vara väldigt olika beroende på person och kanske märke på strumpbyxa?
Skumt, kort sagt. O_o
 
Sv: Strumpbyxorna från helvetet. Eller är jag en val?

Vad konstigt, jag är visserligen väldigt kort (under 160) men lite tjock och jag tycker alla strumpbyxor är stora i storleken, brukar ha XS-S när jag köper strumpbyxor (är INTE en XS) och brukar ändå bli så att jag har endel ihopveckat uppe vid låren eller nere i skona beroende vad som passar bäst med kläderna och de är absolut inte för små på vidden heller.

Köper från HM, så kolla där.
 
Sv: Strumpbyxorna från helvetet. Eller är jag en val?

Tycker samma sak! Är runt 165 och drar S-M i byxor men brukar behöva köpa strumpbyxor i XS för att dom ska sitta bra. Och då är dom som sagt ändå för långa..
 
Sv: Strumpbyxorna från helvetet. Eller är jag en val?

Kan tyvärr inte svara så mycket om ditt problem, men jag som är 178 cm, och normalt har 34/36, eller XS/S, i storlek, köper Large i strumpbyxor just för att få till rätt längd, och de sitter lika tight som ett par i Small. Så jag tror inte strumpbyxorna blir större vid en större storlek, utan bara längre.
 
Sv: Strumpbyxorna från helvetet. Eller är jag en val?

Har också det problemet!
Själv är jag 162 cm lång med normalt sett storlek XS-S i byxor. På strumbyxor/tights/leggings brukar jag ha XL eller XXL för att överhuvudtaget få på mig dem...:wtf:

Så är det för mig med, jag är en klockren 36:a rakt över men när det gäller strumpbyxor måste jag ha flera storlekar större.
 
Sv: Strumpbyxorna från helvetet. Eller är jag en val?

Kan tyvärr inte svara så mycket om ditt problem, men jag som är 178 cm, och normalt har 34/36, eller XS/S, i storlek, köper Large i strumpbyxor just för att få till rätt längd, och de sitter lika tight som ett par i Small. Så jag tror inte strumpbyxorna blir större vid en större storlek, utan bara längre.

Samma här, de blir ju aldrig förstora utan bara längre :up:
 
Sv: Strumpbyxorna från helvetet. Eller är jag en val?

Exakt samma här. Jag är en klockren 42:a just nu men köper alltid minst 48 i strumpbyxor, för annars sitter skrevet ofelbart nere vid knäna nånstans.

Jag är inte superlång (173) men har typ ingen överkropp utan består mest av ett par lååånga ben, så jag är ganska övertygad om att det är min benlängd som kräver extra material. Irriterande nonetheless, särskilt eftersom man inte kan prova de små fanskapen utan får köpa dem på chans. Jag har en hel jäkla låda hemma med strumpbyxor och leggings som jag inte får på mig.
 
Sv: Strumpbyxorna från helvetet. Eller är jag en val?

Alltså, jag har ca 30 par strumpbyxor och har aldrig haft detta problem. Är 180 cm och har längd 36 i jeans (alltså LÅNGA ben)

Drar S/M när jag väger 10 kg mindre än nu. Just nu är det 38 eller M/L som gäller:p (går alltid upp på sommaren?)

Iaf, har aldrig haft problem med att de är för korta. Där emot sitter dem så hårt mot tårna att jag till slut får riktigt ont :crazy:

Jag kavlar alltid ihop hela benet för att sätta foten i "fotdelen" Sedan sträcker jag dem ordentligt! Skulle jag ta på dem som byxor hade de alltid varit för korta.
 
Sv: Strumpbyxorna från helvetet. Eller är jag en val?

Håller med..

Jag är 173 med rätt långa ben. Jag är inte direkt superkraftig. Har oftast 36 eller max 38 i nederdelar. Jag köper däremot strumpbyxor i large för att få rätt benlägd.

Annars får jag just antingen häng eller dra de så hårt att jag får ont i tårna.
Så vet jag fler tjejkompisar i samma längd som är lika breda eller tunnare än mig som gör.
 
Sv: Strumpbyxorna från helvetet. Eller är jag en val?

ni måste testa strumpisar från Wolford, fett dyra men jäklar vad de sitter bra! Första paret jag kan ha utan attt få strumpbyxpanik ni vet,när man bara vill slita av sig dem för de är så obehagligt o hänger i grenen osv.
 
Sv: Strumpbyxorna från helvetet. Eller är jag en val?

Jag har samma problem, då är jag 168 cm med korta ben. Visserligen inte smal men inte överviktig.

För några år sedan fick jag iaf ett bra tips när man väl fått på sig dem, så de inte hasar ner. Ta på ett par trosor utanpå strumpbyxorna. Funkar riktigt bra, mem för tillfället verkar jag ha hittat sådana som faktiskt passar. Lättare med tjocka tycker jag.
 
Sv: Strumpbyxorna från helvetet. Eller är jag en val?

Min rumpa drar också 40/42 för tillfället, är MKT bootylicious (;) ) dessutom och jag köper alltid minst 42/44 eller L på strumpbyxor. Jag vill kunna dra upp dem hööögt i midjan, helst till hakan, och de får absolut inte sitta åt så de trycker in i midjan. Köpte precis ett par strumpbyxor från VeroModa i strl L/XL och de är jättesköna, sitter stadigt uppe precis under brösten höhö. Sexigt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp