Stretching av ryttare!

Fossing

Trådstartare
Vi är ju så himla noga med att stretcha hästarna efter att vi har ridit, men hur är det med oss ryttare? Jag blir stel som en pinne dagen efter.
Hur ska man stretcha på bästa sätt som ryttare? Jag får nästan aldrig ont i benen (hehe, cyklar sjukt mycket), utom kanske insidan av låret, men den vet jag hur man stretchar. :D Jag tycker det är mycket svårare med axlarna, ryggen och magen. Har ofta ont där dagen efter jag har ridit och vet inga bra stretch-moves som riktigt "kommer åt" (Någon som fattar vad jag menar? :bow: ). Hjälp!

Sv: Stretching av ryttare!

Ååhh kanske kan tipsa lite! Började stretcha efter ridning för ca 5 månader sen.. Å jäklar vad smidig jag börjar bli! När jag skrittar av börjar jag rulla med axlarna. Går sedan "elefantsteg" ett tag å tänjer ut baksida lårmuskler. Vinklar sedan huvudet åt höger och vinklar vänster hand upp, (då stretchar man ena nacksidan) det är viktigt att handen är uppe annars händer inget! :D å sen åt andra hållet!

Sen kommer en krånglig grej att förklara. jag liksom sätter mig på det ena benet och drar det benet jag satt mig med uppåt/bakåt så att musklera i rumpan tänjs.. hähä rumpmuskler är bra! :D Magen har ja faktiskt ingen aning om hur man stretchar! .. Hoppas du fatta mitt krångel.. :D

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 683
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 879
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 865
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Jag ska på ridresa och rida fyra dagar i sträck, westernridning. Jag är en van ryttare i vanliga fall, men har nu inte ridit regelbundet...
Svar
15
· Visningar
1 503
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama