Stövlar med smalt skaft

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Juvelflickan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 678
J

Juvelflickan

Hejsan!

Jag hade tänkt att köpa mig ett par stövlar.
I med att jag har såpass smala ben så blir det lite svårt att hitta.
Är det ngn som kan ge tips?
Jag hade tänkt att använda de främst till tävling och möjligen lite annars också. Jag är också intresserad av priset på dem.
Jag har kollat på dessa följande, är det ngn som vill tycka till så vore det super!

Sportive%20high_rider_II.jpg

Mountain_High_rider2.jpg

Den första heter "SPORTIVE HIGH RIDER II" och den andre heter "MOUNTAIN HIGH RIDER II".

Jag är mycket tacksam för svar!

/Niggi

----------------

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"

Sv: Stövlar med smalt skaft

Om du vill ge mkt för ett par stövlar kan du ju specialbeställa från någon bra tillverkare...

Jag har rätt smala ben och när jag har provat Mountain Horse stövlarna så har de varit förstora...

Lycka till i stöveldjueln!

Tyvärr har jag ingen möjlighet att betala hur mycket som helst...

/Niggi

-------------

hej jag har också jättesmala ben .. jag köpte ett par restige tampa (inte säker på stavningen) minna kostade nog 2500 ,, och jag e nöjd me dem

Min dotter har smala ben, och dessa stövlar var för vida för henne...Men du kanske har provat och vet att dom passar?

Jag har ett par "graninge" stövlar... Dom e jätte bra tycker jag. Dom är åxå godkända till tävling. Jag är jätte nöjd över dom. lihgger på ca. 1200:- vet inte riktigt... :banana:

Oj... Det var mycket pengar..
Men vet du var de säljs eller har du någon bild på dem?

Tacksam för svar!

/Niggi

----------------

Jag har kanske 30, möjligtvis 31 i vadvidd och 40 i skostorlek. hittills har jag inte hittat några stövlar, jag skall spec.beställa i ngt. mjukt läder tex. kalvskinn när jag får pengar, kostar typ mellan 3500 och 5000 så det får vänta.

Du kanske skall köpa ett par shortchaps? Jag kunde (otroligt nog) ha hööks exklusive gaiters eller shortchaps eller vad dom nu hette..!! Du får ju tävla i dom, hoppning i alla fall..

Hmm har ett par av de nedre stövlarna, och dom är alldeles förtora i skaftet (har även jag smala pinnben). Måste ha dubbla strumpor på för att de inte ska trilla av (storleken är bra i övrigt) :(

Tro det eller ej, men det blev ett par "Sportive high rider"!!!
Är så glad!!!!
Trodde då aldrig att de skulle passa, men där ser man!!!!

Tänk vad kort tid man lever, om man tänker på hur länge man är död.

det andra paret stövlar du hade på bild har jag!
De passar väldigt bra till mina smala ben, har haft lite svårt att hitta välpassande stövlar till mina smala ben, men dessa blev kanonbra!

Liknande trådar

J
Utrustning Hejsan! Jag undrar om någon här rider i sadeln Childeric? Funderar nämligen på att köpa en sådan. Vad ligger priset på ungefär...
Svar
8
· Visningar
1 009
Senast: Millz
·
J
Övr. Djur Hejsan! Hur könsbestämmer man en råtta? Hur gamla blir dem? Hur långa blir de? Hur ofta bör man göra rent? Otroligt tacksam för...
Svar
2
· Visningar
969
Senast: gul_zebra
·
J
Islandshäst Hejsan! Jag kan inte hitta mitt FIPO och jag undrar hur Speedpassen går till. Jag är mycket tacksam för svar! /Niggi...
Svar
6
· Visningar
1 203
Senast: Freyr
·
J
Foder & Strö Hejsan! Jag undrar hur mkt ni tycker det är rimligt att ge en islandshäst som aktiveras en hel del. Rids ca. 6 dagar i veckan. Ungefär...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: Jessica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring