Buck
Trådstartare
vad kan jag smeta på hästen? hon har nog rullat sig på ngt i hagen och fått ett grunt skärsår på 2dm på magen, det har svullnat upp och sprickan är nu både bred och lång ca 0,5-0,7cm bred. blöder inte nu och ser torrt ut, har tvättat med klorhexidin, och aloevera vet formula(fick slut på klorhexidin och detta skulle vara rengörande.) har sprayat med lila spray och kletat på aleovera gel och satt på flugtäcke(var lite i minsta laget då den inte går riktigt ner om magen men skyddar såret lite.).
vad kan jag kleta på? bör jag ta ut veterinären? hon är inte glad när jag petar på svullnaden men det hade inte jag heller varit :/, det går bra att tvätta dock.
funderar på att köpa 4 ess häst salva, hört att den är bra men aldrig använt den. eller räcker det med salicylsyravaselin? är ju mjukgörande och fett åtminstone = håller sig kvar på hästen.
helosan salva tror jag inte täcker nu, får bli när det blivit mer läkt och bara behöver lite återfuktning.
ska ta bild på såret så ni ser.
vad kan jag kleta på? bör jag ta ut veterinären? hon är inte glad när jag petar på svullnaden men det hade inte jag heller varit :/, det går bra att tvätta dock.
funderar på att köpa 4 ess häst salva, hört att den är bra men aldrig använt den. eller räcker det med salicylsyravaselin? är ju mjukgörande och fett åtminstone = håller sig kvar på hästen.
helosan salva tror jag inte täcker nu, får bli när det blivit mer läkt och bara behöver lite återfuktning.
ska ta bild på såret så ni ser.