Seabaz

Trådstartare
Vad har era islandshästar för storlek på träns och grimmor om ni inte köper "special islandsstorlek" som jag sett ibland finns?

Sv: Storlek

Brukar nog köpa "vanliga" storlekar. Vanligen fungerar cob på en Islandshäst. Tre av de fyra Islandshästarna som står hemma hos mig har cob och den fjärde behöver ha full size.

Min häst behöver ha full. Men min förra hade cob. Tror nog cob är vanligast att ha på islandshästar, men det finns ju undantag, som min häst.

Jag har storlek cob till mina, och det är även den storlek jag haft till alla mina islandshästar genom åren. Jag skulle tro att den är vanligast.

På den förra hade jag full på vintern och cob på sommaren. På våra nuvarande så kan mammas häst ha full på vintern, men den är lite stor. Mina hästar kan bara ha cob på dom inre hålen.

På den förra hade jag full på vintern och cob på sommaren. På våra nuvarande så kan mammas häst ha full på vintern, men den är lite stor. Mina hästar kan bara ha cob på dom inre hålen.

Hoho, min yngre är extremt välpälsad, hon skulle nog kunna ha full på grimmor på vintern. Grimmorna är utspända på max nu, och lite tight är det :D

Cob om det är justerbart nosband, annars full på alla åtta.

Rolle
Islandsfullblod på Lösdrift

Då känns det som att COB är det givna för min pålle då. Han är en miniatyr-island till utseendet (115cm hög bara) men huvudet är nu mera för stort för ponnygrimman.

All j-a lugg och man som är helt ostyrig, ULLEN till vinterpäls står ut en decimeter minst.... Hmm....

Hur står ni ut?! (och då är inte min renrasig ens haha ;))

Fällningen är det som får mig att undra - och min 08:a som har extremt tjock päls tom för att vara islänning :eek: Skären på klippmaskinen pallar knappt en klippning på hals och bog...

På den andra är skären skarpa två klippningar...

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
665
Senast: Ajda
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
225
Senast: Sryoqwe
·
Utrustning Är det någon mer än jag som syr i läder? Jag gick en helgkurs där vi lärde oss sy en grimma och har blivit stammis hos sadelmakaren...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 234
Senast: Blyger
·
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
555
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?