Storlek till liten D-ponny

ankic

Trådstartare
Vilken stl. brukar passa en liten D-ponny. Ska man köpa rockard stl.ponny eller stor? På sele funderar jag på stl.Cob :confused:

Kolla om det inte finns någon mellanvariant på rockard, så du får en med tillräckligt långa skaklar som ändå inte är för stor. Köp absolut inte en rockard med för korta skaklar - då slår vagnen hästen på bakbenen och det kan sluta väldigt olyckligt ...

Jag har en ponny som är 145 cm i mankhöjd och han har en loksele i storlek cob och en motionsvagn/rockard för travare med fullånga skaklar. Skaklarna är lite långa, men å andra sidan är det bra att han har gott om plats.
Sedan har jag en maratonvagn från Tidaholm och när jag köpte den sa jag att den skulle vara till en D-ponny, och fick då skaklar som passade en sådan.

Lycka till med att hitta något!
:)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
333
Senast: Cactus
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
839
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Är jag för stor för d-ponny?? Är ca 172 och väger ca 68 kg.
Svar
13
· Visningar
1 228
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 353
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama