Storlek på täcke till D-ponny?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _Sweetheart_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 8 047
Sv: Storlek på täcke till D-ponny?

Min D-ponny som är 144cm har stl 125 i sina täcken. Men han är liten, det är bara pga sin höga manke som han är D och inte C x'd. Men de pristäcken som brukar delas ut till vinnaren på tävlingar brukar nästan alltid vara stl 135 cm.

Marina95

Min connemara på 148cm har 125-135 men även på honom sitter 130 bäst.

Har en ponny på 140cm och en på 144cm som har runt 115-125. Den lilla passar bäst i 115 medans den stora i 125.

Min brukar jag ha storlek 125 på, tycker de passar bäst. Men har även en del i 135 också.

Min D-ponny är 148 och av grövre modell.
Han har 135, men i HW 130.

Jag har en lite mindre d-ponny, hon passar utmärkt i 135 ;)

Har två connemaror, 144,5 cm resp. 143,0 cm. Den större har i princip alltid 135, kan ibland ha 125. Den lilla har nog mest 135 men där brukar jag få kolla och jämföra 125 och 135. Vissa 135-täcken är väldigt stora på henne.

Min väldigt grova D-ponny på 145 har 135 i täcken. Han får inte plats runt bogarna annars.

Min arab på 148cm har 125 i nästan alla sina täcken, har några som är 135 och dom är lite stora :P

Vet att min kompis har 135 på sin lika höga men kraftigare ponny:p

Har en arabliknande irländsk import som mäter 145 cm i manken.
På fleecetäcken ligger 125 perfekt, han drunknar i 135.
Utetäcken är 125 för litet, 135 för stort.
Han har inget utetäcke för tillfället (vinterpäls), men jag tror att HWs 130 skulle sitta perfekt.

Min pålle på 147 ½ har 135 i sina täcken, men har ett i 145 som han kan ha då han är så bred, dock når det ner till knäna på honom :p

Grov D ponny-korsning halvblod-russ, 145 cm mankhöjd, har 125 - 135 cm i sina täcken, lutar mer åt den större storleken, 125 är precis så det räcker bak. :)

Min (inte min men) korsning 147 har 125-135 tror jag

Min grova D-ponny har 145 täcken. Men han är större kroppsmässigt än de flesta D-ponnyerna.

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
349
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: Freazer
·
Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
217
Senast: EZMK
·
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
694
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka