Storlek på olika hjälmmärken?

bambi82

Trådstartare
Har märkt att det kan skilja lite. (eller är kanske formen på hjälmarna som skiljer sig och i sin tur gör att man drar olika srorlek?)

Har iaf en Lamicell master stl small (sitter såklart bra då de är ställbara.
En jacsom ATH? stl 55 passar perfekt.
En CO JW hjälm 55 lite trång men kämpar med att töja ut den ;) men 56 hade nog passat bättre.

Är nu lite sugen på att köpa en GPA och den måste då beställas vilket gör att jag inte kan prova innan, så frågan är alltså hur ni uppfattar den storleksmässigt jämfört med de andra hjälmarna?

Sv: Storlek på olika hjälmmärken?

Har märkt att det kan skilja lite. (eller är kanske formen på hjälmarna som skiljer sig och i sin tur gör att man drar olika srorlek?)

Har iaf en Lamicell master stl small (sitter såklart bra då de är ställbara.
En jacsom ATH? stl 55 passar perfekt.
En CO JW hjälm 55 lite trång men kämpar med att töja ut den ;) men 56 hade nog passat bättre.

Är nu lite sugen på att köpa en GPA och den måste då beställas vilket gör att jag inte kan prova innan, så frågan är alltså hur ni uppfattar den storleksmässigt jämfört med de andra hjälmarna?

Alltid haft storlek 58. Första jag hade minns jag inte vad det var för märke. Men förra jag hade var en GPA och det var en 58a också. Har precis köpt en speed air tone on tone. Även den i 58 satt som ett smäck :-) Så kör på den storlek du har tycker jag! Min förra GPA hade jag länge och den töjde inte ut sig något märkbart tycker jag!

Liknande trådar

Utrustning Dags för ny hjälm :crazy: Har provat mig igenom i princip hela sortimentet i stan och i princip alla ställbara hjälmar jag har provat...
Svar
4
· Visningar
1 791
Senast: Hedinn
·
A
Utrustning Hur skilljer sig GPA speed air - Tone och Tone och Charles owen hjälmarna från dom "vanliga" hjälmarna som man tex köper på lantmanna...
Svar
8
· Visningar
1 785
Senast: Almeloue
·
M
Utrustning Hej! Jag köpte en ny ridhjälm igår, en gpa speed air ToT. När jag provade den i butiken satt den tight, jag fick gå runt med den ett...
Svar
8
· Visningar
1 567
Senast: Bison
·
L
Hoppning Ska köpa en ny hjälm så nu hoppas jag att ni kan hjälpa mig lite. Valet står mellan en JW och en GPA speed Air limited edition Har...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Jordgubbsskit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka