Storlek på kläder till mops valp

Sv: Storlek på kläder till mops valp

Svårt att svara på. Jag skaffade mopsvalp på sommaren och då behövdes inga kläder. Det är nog typ chihuahua-storlek som gäller på tröjor och täcken. Men det är inte alltid lätt med passformen till mops, eftersom de är så pass kraftiga över bröstet för sin storlek. Det som är lagom långt blir ofta för trångt över bröst och runt hals. Vet att Dobbis här på forumet stickade någon liten strumpliknande tröja åt en pyttevalp (svart mops) som hon hade för något år sedan. Du blir nog tvungen att ta med valpis och prova kläderna före köp.

Sv: Storlek på kläder till mops valp

Det var mini mopsen "farmor" som stickade :) då det inte fanns kläder i storlek 9-15cm.
Men en normal moppe valp borde kunna ha en stickad tröja i storlek 20,som vuxen har dom runt 30cm,men som hellas säger är det inte helt lätt att hitta kläder till dom.
Märken som du ska undvika är buster och trixi dom är gjorda för slangar.

Liknande trådar

Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
917
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
697
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Vad har ni på er under vintern för att hålla er varma? Kanske främst jaktmänniskorna här på hund, ni brukar ha så snygga kläder...
2
Svar
39
· Visningar
2 334
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Inredningstråden nr3
  • Svensk politik nr 3