Storlek på huvor och öron

aida

Trådstartare
Jag är på jakt efter en huva (ljuddämpande), men det är så hiskeligt svårt att veta vad som passar och ingen anger några mått, bara "full" etc.

Jag har provat en stallkompis PS storlek full, åsneöron, men söt :D;)
28468649_10155754536323113_2232049512968581140_n.jpg

28279822_10155756909668113_7886748683544869302_n.jpg

Vad jag kan se så finns den inte i Cob, vilket säkert hade varit bättre... Så, någon som kan tipsa om någon annan med något kortare öron?

Jag funderar på Kentucky Wellington, någon som har en sån som skulle kunna mäta den?

En kompis i stallet har både en Equiline och en Kentucky luva. Kentuckyn har längre (och bredare) öron än Equilinen.

- Elo, vars häst också har hemskt små öron.

En kompis i stallet har både en Equiline och en Kentucky luva. Kentuckyn har längre (och bredare) öron än Equilinen.

- Elo, vars häst också har hemskt små öron.

Oh vad bra, har du någon aning om hur de skiljer i storlek mot PS?

Jag har Equilines till min med relativt små öron, vet dock inte hur den är jämfört med andra luvor. Om jag kommer ihåg kan jag mäta den.

Jag mätte öronen på Equiline till ca 17 cm och mellan öronen till ca 13 cm. Som jämförelse har min Trinity ungefär lika långa öron men i och med tunt tyg rymmer de i praktiken mer öron, om du har nån sån tillgänglig för provning.

Liknande trådar

Western Jag har lite problem med att hitta rätt storlek på sadel. Kan inget om w-sadlar. Sambon har en sadel som är 18-19 cm mellan conchos...
Svar
4
· Visningar
1 599
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka