Storekatt lärde sig en läxa idag...

C

cissiny

Jag skulle till veterinären med båda för vaccinering nr 2. På med selar på båda, bäst att ta in storekatt först tyckte jag och lillekatt sen tyckte jag. Båda åker ju i samma transportbur. Storekatt gick in efter rätt mycket protester (vi kom hem från mina föräldrar den 1/1, så dom har ju rest nyligen och tyckte nog att det räckte). Lockade till mig lillekatt för att han skulle gå in i buren. Det tyckte inte storekatt som muttrade ilsket. Bilen stod och väntade, ganska bråttom (lastar in dem i sista minuten eftersom dom inte gillar att vänta).

Ut med storekatt och in med lillekatt, kanske lättare om han går in först? Mycket mutter på storekatt som verkade ilsken på lillen. Då fick jag nog. Tog helt sonika lillekatt i buren, storekatt iklädd sele och koppel under armen och gick. Det var dom inte beredda på... Yyyyyyl bort till hissen, i hissen och ut till bilen. Storekatt vrålade hela sträckan till veterinären (max 10 min) även om han satt i mitt knä. Tur att chauffören var förstående :).

Allt gick bra hos vår underbara veterinär, kan säga som så att när det var dags för hemfärd så sa storekatt inte ett ljud om att dela bur med lillekatt, gick in så snällt så...

Får fundera vidare på lämplig bur. Skulle vilja ha en med skiljevägg där dom ändå kan se varandra. (Den större bur som vi köpte inför julen var alldeles för klen, den använder vi inte, förstår inte att den är tänkt till hund!).

Nåja, kort sagt, tror storekatt lärde sig en läxa... När buren kommer fram så får han vackert dela den med lillen... (Som en parantes är det inget tvivel om vilket kön lillen har, jisses vad kulorna som vart osynliga förr har växt på en månad!)

Mvh Cissi

Sv: Storekatt lärde sig en läxa idag...

Bara nyfiken - tycker ni att jag gjorde rätt? Hade absolut inte gjort så om det var en längre resa kan tilläggas!

Mvh Cissi

det var nog knappast någon fara på taket. Man gör det man måste för att ta sig dit man ska. Och storkissen verkar ju som du säger, ha lärt sig. haha, snopet kissen! :p

Jag förstår inte riktigt varför du har koppel och sele? Låter som en onödig komplikation i en situation som är jobbig för katterna.

Sen skulle jag aldrig tvinga ihop katterna i samma bur om den ena inte vill.

Mina åker i varsin bur, ställda så att de kan se varann.

Haha det verkar ju ha funkat så :p

Öh - jag fattar inte - vilken läxa skulle katten lärt sig - att han om han inte gick in i buren fick sitta i knät.
Det skulle mina katter ha tyckt var bästa dealen.

vilken läxa skulle katten lärt sig

Jag tror att han kanske lärde sig att måste man åka iväg så måste man, även om man krånglar ;)

cissiny:
Får fundera vidare på lämplig bur.
Jag hade skaffat två mindre burar så att de kan åka var för sig om det är nu så de trivs bäst. Mina låter som stuckna grisar om de inte får åka i samma bur så vi har en stooor som de åker tillsammans i.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 319
Senast: LevelSkin
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 379
Senast: pews1972
·
Hundhälsa Har jourtid klockan 17.00, så ni behöver inte fundera över detta. Behöver bara få skriva av mig och höra om det är någon annan som har...
2
Svar
23
· Visningar
2 901
Senast: Melli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar