QueenLilith
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Köpte också en kundkorg som jag har på hyllan i foderkammaren med tillskott etc i. Superbra!Jag har köpt en kundkorg, superspännande
Är så opraktiskt att packa saker i höpåse, ville han något mer stabilt för benskydd, broddlåda och annat man behöver ha med sig.
Har även beställt en klassisk ryktlåda som kommer stå i transportens sadelkammare. Där ska jag ha några borstar, extra tyglar, grimskaft, medical card, nummerlappshållare och några andra småsaker.
Visa bifogad fil 127159
Equipage New Paddock tycker jag är suveräna! Lätta, jättevarma och inte dyra heller. Mina har hållt mycket längre än mina tidigare muckboots, som varit MYCKET dyrare...Efter åratal av muckboots som håller max en lersäsong tänkte jag unna mig ett par Graninge ridstövlar. Hade det för ganska många år sen och dom var suveräna. Varma och sköna och otroligt slitstarka. Höll i minst tio år.
Tog mig till riktiga affären och provade ett par IRL. De var tyvärr en storlek för små så jag beställde rätt storlek på nätet istället. Men när jag fick hem dom var dom alldeles för vida i skaftet. Mina ben såg ut som blomsterpinnar nerstoppade i blomkrukor
Hade missat att kolla vidden när jag provade i affären.
Så de fick åka tillbaka. Jag avskyr att handla kläder och skor på nätet.
Nu har jag ingen aning om vad jag ska köpa till höst- & vintersäsongen.
Muckboots har jag som sagt lessnat på.
Vill ha ett par rejäla stövlar som både funkar för ridning och att klafsa runt i hagen med.
Jag gillar dom också, men inte att rida i tyvärr. Har haft dom som vinterstövlar i flera vintrar nu (slitit ut två par, dags för nya i höst), de är varma (används när jag har lektioner utomhus på vintern), lätta, sköna och billiga. Höst och vår har jag dom som stövlar utan sockan. På vintern tar jag ut innersockan och torkar den mellan varje användning, då fungerar de bäst. Men jag gillar inte att rida i dom, när det är riktigt kallt (runt -15-20 grader) rider jag i dom men tycker att de är lite klumpiga och framförallt fastnar skaftet under kåpan.Equipage New Paddock tycker jag är suveräna! Lätta, jättevarma och inte dyra heller. Mina har hållt mycket längre än mina tidigare muckboots, som varit MYCKET dyrare...
Ok, jag har dem bara till uteritter (om det är kallt) och tycker att de funkar bra till det. Skulle dock inte vilja rida mer "avancerat" än så i dem.Jag gillar dom också, men inte att rida i tyvärr. Har haft dom som vinterstövlar i flera vintrar nu (slitit ut två par, dags för nya i höst), de är varma (används när jag har lektioner utomhus på vintern), lätta, sköna och billiga. Höst och vår har jag dom som stövlar utan sockan. På vintern tar jag ut innersockan och torkar den mellan varje användning, då fungerar de bäst. Men jag gillar inte att rida i dom, när det är riktigt kallt (runt -15-20 grader) rider jag i dom men tycker att de är lite klumpiga och framförallt fastnar skaftet under kåpan.
Ja till det fungerar dom ju, och jag tänker att det inte är alla som de fastnar i sadelkåpan för heller.Ok, jag har dem bara till uteritter (om det är kallt) och tycker att de funkar bra till det. Skulle dock inte vilja rida mer "avancerat" än så i dem.
Det ska finnas små "ärmar" man sätter på vissa eksemtäcken. Det kanske hade varit något?Eksemtäcket hade alldeles för liten remsa mellan frambenen så det får åka tillbaka igen.