STORA plastpåsar till sofförvaring

Ludd

Trådstartare
Hej!

Ska förvara delar till en stoppad soffa på vinden. På vinden bor det malar och pälsängrar:eek:. Ngn som vet var man kan få tag på stora, liksom armerade plastpåsar (annars gnager sig odjuren igenom)?Tänkte att med sådana påsar +malmedel +rödceder kanske jag lyckas hålla soffan intakt...
Längsta soffdelen är ca 1.5 m bred, 1 m hög. 2-3 dm tjock.

Tacksam för svar o goda ideer.

Sv: STORA plastpåsar till sofförvaring

Varför inte ringa Anticimex istället?:) Tänk om odjuren flyttar in i din lägenhet med....

Eftersom det är ett gammalt hus finns det pälsängrar i lägenheterna också. Hjälper inte med Anticimex - de små odjuren är resistenta/återkommer. De kräver dock mörker och ostördhet för att härja runt - något de definitivt skulle få på vinden med min stackars soffa...

Kolla med något ställe som hanterar mängder med pantburkar utan att ha en pantautomat.
En del, t.ex serveringar, skickar pant med bryggarbilen i stora plastsäckar som är riktigt kraftiga. Det kanske kunde vara något för din soffa.

En fundering..

Kan det funka med täckplast från färgaffären? ...mycke plast för lite pengar.
Slå in och tejpa noga.

En fundering..

Kan det funka med täckplast från färgaffären? ...mycke plast för lite pengar.
Slå in och tejpa noga.

Vi fick sån plast när vi bytte fönster , en rulle där man fick ta så mycket man behövde. Rejäl plast.

Liknande trådar

Hemmet Hej! Har en soffa jag måste förvara på en smutsig vind med allsköns ohyra. Vet någon var man kan köpa helt tättslutande...
Svar
2
· Visningar
1 606
Senast: Ludd
·
Däggdjur Bakgrund: 2 hanar nu 3 år flyttade hit i somras som sällskap åt vår nu 2 åriga hane,eftersom han gått ensam sedan vi tog över honom i...
Svar
5
· Visningar
1 583
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka