Stor risk för hästinfluensa?

eldkyss

Trådstartare
Har ett 9 månader gammalt föl som är under grundvaccinering (hästinfluensa,stelkramp) Hon har fått sin första spruta och om två veckor ska hon få sin andra spruta. Det kommer att komma en ponny hit som endast är stelkrampsvaccinerad och som gått med två tävlingshästar. Jag undrar lite grand hur stor risken är att fölet kan utsättas för hästinfluensavirus? En omöjlig fråga, men är det någon som har erfarenhet kring detta? Ponnyn det gäller har själv inte visat några symtom och det finns heller inget känt hästinfluensafall i området ponnyn kommer ifrån.

Liknande trådar

Övr. Barn Kära buke! Det måste finnas många här som har gått igenom det jag (troligtvis) kommer gå igenom, så nu vill jag höra era tankar och...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
19 285
Senast: Klonim
·
Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort...
2
Svar
24
· Visningar
3 782
Avel Hej på er, undrar om nån därute har info som kan hjälpa mig i mitt dilemma... Läget är som följer: Jag har ett tvåårigt hoppstammat sto...
Svar
6
· Visningar
2 095
Senast: SeagirlM
·
Avel Har ett sto hemma som är dräktig. Igår uppträdde hon väldigt konstigt och jag blir lite betänksam och funderar över om detta är ett...
Svar
9
· Visningar
1 981
Senast: Asa_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka