Stopp-och-väx

L

Lejonflickan

Jag fick en ny fin svindyr matta av min kille i födelsedagspresent. Problemet är att gerbilerna vill äta sönder den direkt. Funderar på att stryka lite "stopp-och-väx" på kanten, så att de låter bli. Ni vet sånt där medel mot nagelbitning. Jag har gjort det en gång för många år sen när jag hade en gerbil som ville demolera en byrå. Det funkade den gången, men nu funderar jag på om det kan vara skadligt för dem? Nån som vet? En av dem har redan varit nära att dö 2 gånger, så det känns som om hennes 9 liv är lite naggade i kanten....

Jag har köpt något som heter "bittert bid". Kaninen tycker inte om det :devil:

Var hittade du det? I en djuraffär?

(Jag provade stryka på lite Stopp/Väx igår på ena kanten, de var där och tuggade och sprang iväg, kom tillbaka och tuggade och sprang iväg igen. Så kanske-kanske-kanske att det kan funka!)

Japp, bitterspray finns i djuraffärer.
Man sätter det ofta på tex bandage på hundar så att de inte vill bita på det.
Kolla så att det inte ger fläckar på din fina matta!

Jättebra! Tack för tipset! Då ska jag kolla om affärn i min lilla stad har det!

Fick napp i en djuraffär några mil bort. Ett medel som hette "antignag" som skulle funka. Nån som provat det?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
2 006
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 911
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka