Störtdykning i källartrappen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Petronilla

Trådstartare
Petra och Tom skulle åka till Karolinska sjukhuset för sista delen av smörjskolan. Petra skulle bara ner i vagnsförådet och hämta upp barnvagnen.

Hon går ut genom dörren och stiger in i hissen. Tar fram nyckeln för att öppna förrådet, när hon hör ytterdörren öppnas och Tom komma ut i gåstolen.

Det är lugnt tänker hon. Pelle är ju med honom. plötsligt hör hon hur han trillar ner för källartrappen. Hon rusar upp till avsattsen och där ligger han.

Hon tar loss gåstolen och lyfter varsamt upp honom. Trycker honom mot bröstet. Tom skriker lite lojt, men tystnar i famnen på henne.

Pelle står i början av trappan och dom ser oroligt på varandra. Dom går in i lägenheten och Petra ringer till sjukvårdsupplysningen som säger åt dem att åka till Astrid Lindgren.

Familjen packar sig iväg och kommer fram till Sjukhuset.
Där möts de av en trevlig sköterska som tittar till Tom och sedan förs dem till en undersökningssal. En doktor kommer och tittar på Tom och undrar om han alltid är så här glad.

Hon tvättar rent i hans öra och sedan så ska hon bara överlägga med sin överläkare.

Beskedet Pelle och Petra får är lugnande. Han har eventuellt fått en liten hjärnskakning. Ta det lugnt och så får dom gå hem igen.
 
Sv: Störtdykning i källartrappen

Jösses, den ungen måste ha änglavakt!
Jag fick nästen hjärtstillestånd innan jag hade läst hela inlägget.
Inte skrämma Tanten på det viset.
 
Sv: Störtdykning i källartrappen

Inga gåstolar till mina ungar. De var tillräckligt vilda utan... jag hade fått sån skrämselhicka flera ggr om dan om de haft sån. Livsfarliga makapärer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 308
Senast: cassiopeja
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 241
Senast: Mirre
·
L
Gravid - 1år Tisdag förra veckan började jag få ont i magen (finns tråd om det) och då ontet inte blivit bättre åkte jag in till huddinges...
Svar
11
· Visningar
10 461
Senast: Mammas
·
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp