Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Men skit då.
Jag är så trött att jag är smått svimfärdig. Det flimrar framför ögonen ibland.
Tog på skoj ett blodtryck. Trots att jag nyss ätit och sitter och tittar på en film.
LÅGT :jawdrop:

Kan inte ens sluta med blodtrycksmedicin eftersom jag slutade äta den för ett bra tag sen.

Hur hetsar man upp sig till högre? Massor av lakrits? :D
 
Men skit då.
Jag är så trött att jag är smått svimfärdig. Det flimrar framför ögonen ibland.
Tog på skoj ett blodtryck. Trots att jag nyss ätit och sitter och tittar på en film.
LÅGT :jawdrop:

Kan inte ens sluta med blodtrycksmedicin eftersom jag slutade äta den för ett bra tag sen.

Hur hetsar man upp sig till högre? Massor av lakrits? :D
Det går att göra ”kontramanövrer”. Inget som höjer blodtrycket i långa loppet men genom att spänna stora muskelgrupper så kan musklerna hjälpa till att öka trycket runt/i kärlen lite inför lägen när en vet att det kommer svartna.

Tex korsa benen och spänn ben, rumpa, mage allt du kan. Eller huka. Eller kroka händerna i varandra, håll fast hårt och försök ”dra isär” med armarna och aktivera bålen så mycket du kan. Eller, i sittande, lägg ena benets lår över det andra låret och placera sedan det övre benets tår/fotrygg bakom det andra benets vad. Kallas pretzle position. Kräver såklart lite flexibilitet. Sådana grejer går att googla med ”countermaneuver low blood pressure” om det behövs.

Att inte sitta med fötterna i backen utan lägga upp dem på en stol, eller t.o.m. bara lägga ena vristen på andra låret kan göra att inte gravitationen blir lika jobbig och samlar allt blod längst ner när det egentligen behövs bättre i andra änden av kroppen.

Kompressionsstrumpbyxor kan också hjälpa, men över grad ett ska användas i samråd med vårdpersonal vad jag fattat och klass 1 hjälper såklart mindre.

Diskutera med vården om blodtryckshöjande kan vara aktuellt om inget hjälper?
 
Vissa modeller kan fungera om det är sådana som går att reglera även framtill. Annars är de för smala tyvärr. Sneakers och kängor är för smala.
När Ecco kom var de som en ny religion. Skor som inte mördade fötterna.
Ecco har funkat i både pumps och andra högklackade.
Sen testade jag Rieker och flera av deras passar.

Jag har också ankfötter. Alla tårna slutar samtidigt och min hålfot är dessutom längre bak än andras. Så skor med uppbyggd hålfot är skapligt smärtsamma. När jag gjorde löprundor med unghäst vid hand så sprang jag i Blundstone :rofl:
 
När Ecco kom var de som en ny religion. Skor som inte mördade fötterna.
Ecco har funkat i både pumps och andra högklackade.
Sen testade jag Rieker och flera av deras passar.

Jag har också ankfötter. Alla tårna slutar samtidigt och min hålfot är dessutom längre bak än andras. Så skor med uppbyggd hålfot är skapligt smärtsamma. När jag gjorde löprundor med unghäst vid hand så sprang jag i Blundstone :rofl:
synd bara de stöttar Ryssland så jag kan inte handla Ecco-skor längre.
 
Fästingar. Vi har varit väldigt förskonade från det hittills, jag har haft en enda i hela mitt liv hittills och maken har aldrig haft en förut, men nu har jag plockat två stycken på honom efter helgens campingäventyr. Nu känns det som att det kryper överallt och jag mår lite illa :wtf: Det faktum att jag fick borrelia av den enda fästing jag nånsin haft hjälper inte, men den här gången upptäckte vi i alla fall de små jävlarna i tid!
 
Försöker skapa ett Apple-id. Går inte. Kan inte verifiera mitt telefonnummer.. Krångla!
Min svåger har skickat bilder han tog på oss via Apple iCloud och då måste man ha ett id. Jag är inte lagd åt apple-hållet och har inget sen innan.
 
Nyligen hade vi en kund som gjorde en beställning. Hon är ökänd i stan för att klaga och vara missnöjd med allt.
Jag sade till kollegan att nu måste vi verkligen se till att hennes produkt och leverans är helt totalt perfekta, för jag orkar verkligen inte med den här kundens attityd om hon kommer för att klaga.

Kunden kom inte för att hämta sin beställning på utsatt tid, och efter telefonsamtal och en del hallå blev jag kvar längre på jobbet så att hon skulle hinna hämta efter att vi egentligen stängt på fredag.

Nu hör jag på omvägar att hon är missnöjd med varan och pratar skit om oss och speciellt mig 🙄 Vem kunde ha anat.
 
Nyligen hade vi en kund som gjorde en beställning. Hon är ökänd i stan för att klaga och vara missnöjd med allt.
Jag sade till kollegan att nu måste vi verkligen se till att hennes produkt och leverans är helt totalt perfekta, för jag orkar verkligen inte med den här kundens attityd om hon kommer för att klaga.

Kunden kom inte för att hämta sin beställning på utsatt tid, och efter telefonsamtal och en del hallå blev jag kvar längre på jobbet så att hon skulle hinna hämta efter att vi egentligen stängt på fredag.

Nu hör jag på omvägar att hon är missnöjd med varan och pratar skit om oss och speciellt mig 🙄 Vem kunde ha anat.

Är det en stor kund? Hade jag varit ägare hade jag tyckt åt kunden ifråga att eftersom vi tydligen har så dåliga saker och service så får hon handla på något annat ställe... :angel:

Min morfar som var skräddare (och vars humör jag ärvt även om jag har LITE mer handbroms än vad han hade :D) bangade inte för att slänga ut kunder som var omöjliga. Det hände mer än en gång :rofl:
 
Försöker skapa ett Apple-id. Går inte. Kan inte verifiera mitt telefonnummer.. Krångla!
Min svåger har skickat bilder han tog på oss via Apple iCloud och då måste man ha ett id. Jag är inte lagd åt apple-hållet och har inget sen innan.
Alla dessa appar.
Min bror skickade massor av bilder och meddelanden och blev lite förundrad över att jag aldrig svarade. Han skickade på Whatsup - jag har inte det. :banghead:

En tidigare sekreterare sände protokollen på google doc. Våra äldre ledamöteer hade ingen susning om vad det var. Jag frågade om det itne gick att helt enkelt bifoga i ett mail - det kan alla läsa. Men det var tydligen mycket krångligare. :banghead:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 363
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 158
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 561
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 440
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp