Stöpa Korn?

M

MisterLillen

Har en önskan om att fodra med korn men kan i såfall bara köpa in hel korn. Har förstått att man ska stöpa kornet genom att slå på kokande vatten, men jag undrar hur länge det kan stå utan att bli förstört? Kan man göra iordning morgon ransonen redan kvällen före utan att det surnar eller liknande. Och hur mycket vatten behövs till tex 1 L korn?
 
Sv: Stöpa Korn?

Det är helt ok att göra iordning kvällen före eller göra kvällsfodret på morgonen. Jag slår på kokhett vatten tills det täcker kornet, det sväller sedan lite, så hellre lite för mycket än för lite, plus att mina hästar gillar när det är lite "slaskigt"
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 192
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 346
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 177
Senast: Madick
·
Foder & Strö Har ni några bra förslag på vad jag mer kan ge min häst för foder? Jag har en arabvalack på 4 år, nu rids han 5-6 dagar i veckan...
Svar
1
· Visningar
636
Senast: attempt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp