stödfodra?

S

semlis777

vilket av kraftgroov eller kornkross är bäst att ge till en liten b-ponnyhingst snart 1år,när han går på bete? kan man ge multivitamin med??
 
jag hade nog gett kornet, groov innehåller ju mer protein som inte brukar behövas om hästen går på ett bra bete. Dessutom innehåller groov en massa vitaminer och, åtminstone A och D vit, får ju hästen från gräs och sol. Övriga vitaminer kan jag inte svara på om din häst behöver tillskott av eller inte. Däremot kan han behöva mineraler tex. krafft miner grön under betet, och så saltsten förstås!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vi har bestämt att ge fodertillskott till vår häst som är lite väl upprymd ibland. Det står mellan magnesium eller munkpeppar, men...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: MiniLi
·
Hästvård Vi har en del johannesört i våra hagar. Det mesta är bortrensat, men det går ju aldrig att få bort 100%. Jag tror inte att våra hästar...
Svar
6
· Visningar
1 049
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Jag har en liten chihuahua kille på snart 1år. Reg i SKK, bra linjer bak igenom. Chokladbrun med grön/gula ögon. Han är världens...
Svar
19
· Visningar
1 686
Senast: LaMagia
·
Foder & Strö Ja, hur gör ni nu på sommaren om ni åker iväg och få fodrar med hö? Fyller ni ut bristerna i höst med krafft och tillskott eller gör det...
Svar
15
· Visningar
1 328
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Utställnings frågor
  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp