Sto tillsammans med hingst

X

xita

Hur länge brukar man kunna ha dom tillsammans dom är 1 år nu.
Jag förmodar att det är lite olika men på ett ungefär.

Sv: Sto tillsammans med hingst

Jag skulle ha delat dom nu.

MVH Ann

Jag hade delat på dem tidigare. Det har ju hänt att 4-6 månaders föl har betäckt sin mor!

1 år är alldelles för länge för hingst och stoföl att gå tillsammans, max 6 månader tycker jag!

Sära på dom genast, eller kastrera hingsten omgående!!!

Hingsten kan betäcka redan vid 6-8 månader :crazy:

Det är inte bra om stoet är dräktigt redan :crazy: Hade jag varit dig hade jag särat på dem nu, sen hade jag undersökt stoet så hon inte är dräktig.....

Hej
Körde förbi ett ställe för ett par månader sedan där hade de 1 års hingstar och ston tillsammans, varav en blev betäckt när jag kom förbi en dag :devil:
Jag hade delat förlänge sedan.

Det är liksom de jag tycker är lite knepigt. det är inte mina hästar utan jag har blivit tillfrågad om jag ta mig an dom och då sa han att dom fortfarande gick tillsammans vilket jag tyckte va lite knepigt för tidigare när jag har haft med unghä'star att göra har vi inte haft på det viset utan alltid ston för sig.
Men tack så mycket för era åsikter då vet jag att jag ska se till att han särar på dom redan nu även om dom inte ska komma till mig.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 317
Senast: Häst_
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama