Sto som inte visar brunst

Tokmaja

Trådstartare
Går som sagt i betäckningstankar och vet inte om jag ska stressa igång det hela i år eller om jag ska slappa och vänta tills nästa år. MEN oavsett så funderar jag lite på mitt sto. Hon har fått föl tidigare så hon går ju uppenbarligen att få dräktig, men ett problem är att hon inte visar någon brunst. Jag har en period då jag ev misstänker att det skulle kunna vara en brunst eftersom hon är lite stelare i ridningen men annars är hon jämn i humör och kissar inte mer någon gång.
Finns det något annat man kan göra för att kontrollera brunst??
Visst kan man lämna bort stoet till hingsthållaren typ men har man då otur missar man precis brunsten så att hon blir borta i flera veckor :crazy:....
Hur sjutton ska man göra med det?

Sv: Sto som inte visar brunst

Man kan gör ett UL och kolla var i brunstcykeln stoet är om hon har tysta brunster

Annars är det bara att kolla på slemhinnorna, börjar de bli rosa är de på gång i brunst.

Min visar inte heller någonting och ändrar inte sitt humör.

Har du ingen okänd häst i stallet hon kan hälsa på ca var 4e dag? Så har jag fått göra med min och då har hon visat brunst.

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 453
Senast: Viva
·
Avel Hej! Mitt sto ska kollas 16 dygns koll på onsdag men funderar... Körde henne till station 21/5 och tror dom såg henne som brunstig redan...
Svar
11
· Visningar
1 210
Senast: Robina
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 596
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar