Sto och föl...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare VeraE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 766
V

VeraE

Jag har ett sto som är 10 år och som jag jättegärna skulle vilja få ett föl, dock är jag inte människa själv att ta hand om allt det och jag vill inte ha en unghäst heller. Inser starkt mina begränsningar vad gäller det!
Nu är det så dock att jag verkligen tror att min häst skulle må väldigt bra att få vara mamma åtminstonde en gång i livet. Hon är oxå en väldigt trevlig häst att ta föl på tror jag. Super skönt psyke, inga nedärvningsbaserade sjukdomer (ännu i alla fall) En väldigt trevlig häst helt enkelt.
Min fråga är, har ni nån erfarenhet av att lämna bort en häst under en tid för att låta någon annan ta föl på henne, eller är det bara en väldigt dum idé jag fått. Finns det några speciella sådanna alternativ, tror ni, eller är det typ som ett fodervärdsavtal med en privatperson som gäller då?
Äh, jag bara spånar lite....

Sv: Sto och föl...

jag tycker att det är väldigt dumt att betäcka bara för görandets skull... varför sätta ett föl till världen om man egentligen inte vill ha ett? ditt sto klarar sig säkert utan ett föl också!

vad är det för stam på stoet? vad har hon presterat?

det finns säkert folk som vill låna över en säsong om det är ett bra sto med bra stam och meriter för att ta ett föl. men frågan är ju om det är värt det? jag skulle inte låna ut ett sto för betäckning.

Sv: Sto och föl...

Visst finns det folk som vill låna sto och ta föl på.

Vad är det för ras/stam på din häst?
Har hon presterat något?

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 064
Senast: Kajsalisa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassiopeja
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 082
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han... 2
Svar
32
· Visningar
3 773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka