Sto+föl med 2-åringen

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Insanity
  • Startdatum Startdatum
I

Insanity

Har en liten shettishingst här hemma som jag funderar på hur jag ska göra med.

Han ska kastreras under våren, men är fortfarande inte det minsta hingstig, han föltuggar dessutom fortfarande ibland mot mitt sto.

Han blir 2 år i juni och är inte besläktad alls med mitt sto, men har gått med henne ända sen han var litet föl då han är född här.

Vågar man ha honom ihop med mitt sto+fölet? Eller är risken att han kommer vara för hård mot fölet? När kan man isf släppa ihop dom?

Han är en väldigt lekfull shettis, fölet är av stor ras.

Fölet kommer komma nu i mars.

Sv: Sto+föl med 2-åringen

Jag tror snarare att stoet kanske kommer att vara sträng mot lille Herrn.

Om fölungen föds i mars och han skall kastreras under våren så borde ihopsläpp iallafall inte vara förrän i maj eller så och då borde den första "vaktperioden" från stoets sida vara över.

Liknande trådar

Avel Mitt sto ska föla månadsskiftet juni/juli och jobbar på logistiken nu. Är bara ett dräktigt sto på gården så vill ta in ett till så...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: Mia_R
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 745
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 320
Senast: Masse
·
Hästvård Hej! Är flitig läsare här på forumet, men har nu (äntligen!) skaffat ett konto. Jag har en fundering som jag gärna vill ha input på...
2
Svar
21
· Visningar
2 878
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka