Stl på träns i USA

Fillifjonkan

Trådstartare
Jag är i full gång med att bjuda på en internet auktion på show halter + show träns. Dessa är i stl "horse sized". Jag har en quarter med normalt stort huvud. Tror ni att han passar i denna storlek (det finns nämligen full horse size också) eller? Det borde ju vara quarter/paint stl på dessa saker. Vad tror ni?
(jag har redan "vunnit" dem så jag får väl sälja den om de inte passar. Hoppas, hoppas att de gör det!)

Horse size borde vara detsamma som regular horse & passa en normalstor QH/paint.

Malin

Är det en amerikansk auktion (vilken)? I så fall, hur gör du med betalningen? Är det krångligt? *nyfiken* :)

/D

Ja, det är en auktion i USA som heter ebay. Många av försäljarna skickar inte till utlandet så det är bra om man känner någon i USA som kan skicka över prylarna hit. Man kan betala på lite olika sätt men det finns något som heter paypal och så betalar jag. Det är alltså betalning med visa eller tex mastercard så det säkraste sättet är att skapa ett e kort på sin banksida och betala via det så man inte blir blåst. Man kan verkligen tok fynda där! Jag har beställt för ca 1200 skr som här i sverige skulle ha kostat 4-5000skr. Ett hett tips alltså. Dessutom så är budgivningen jättespännande!
Lycka till om du ska dit och "buda".

Liknande trådar

Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 769
Senast: Jerseyite
·
Ridning Ska ta min historia lite kort. Ända sedan jag var liten så drömde jag om att rida svår hoppning. När jag skulle börja gymnasiet...
2
Svar
21
· Visningar
2 339
Senast: muppia
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 603
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar