Stjärnhoppningen

annan1

Trådstartare
Tittar ni på Stjärnhoppningen som går på Barnkanalen? Jag har sett de tre första avsnitten (finns även på Svt Play).

Jag måste säga att nästan samtliga deltagare, utom Sissela Benn och Rickard Olsson, är galet irriterande. Gnällspikar och machotyper hela bunten! Tänk att få chansen att lära sig rida, och (i många fall) sjabbla bort den!

Ganska underhållande, dock. ;)
 
Sv: Stjärnhoppningen

Jag håller med dig angående gnällandet, framförallt Sara och Magdalena. Jag har sett de tre avsnitten tillsammans med min vad-det-nu-är (som kan absolut ingenting om hästar) och vi säger båda att det är ett väldigt pipande och gnällande. Att inte våga lasta en snäll häst för att man känner sig lite "skör" fick oss båda att skaka på huvudet.
Visst kan jag förstå att det är lite nervöst men har man tackat ja så anser jag att man biter ihop. Det är inte direkt några vildhästar de håller på med.
Gällande machoheten är jag inte riktigt lika säker på om jag håller med. Vem skulle vara macho? Möjligen Ola R då men jag har inte direkt stört mig på det.
Den unga artisten Zara (?) tycker jag inte att vi har fått se särskilt mycket av så henne törs jag inte uttala mig om.

Med det skrivet så tycker jag att det är kul att titta på det och min vad-det-nu-är säger sig bli sugen på att prova på att rida :) (Vilket jag gärna låter honom göra men han är nästan 2 meter lång och väger typ 100 kg så jag kan inte direkt slänga upp honom på mina ponnyer :( )
 
Sv: Stjärnhoppningen

Det kan vara att jag har fördomar om speciellt Ola R, men jag tycker att han har en jobbig stil. Han är dock varken skraj eller gnällig när det gäller ridningen, det är ju bra. Den andra Ola tycker jag är lite väl babblig och konstlat skojig, men även han försöker verkligen när det gäller själva hoppningen. Jag har rätt svårt för folk som tar så stor plats som de där båda verkar göra. Det kan vara det som irriterar mig.

Jag kan absolut förstå dem som är lite nervösa. Men med den fantastiska undervisning de får, och de chanser att ta lektioner mellan inspelningarna, på välskolade hästar ... kom igen! Skärp er, bit ihop och ta utmaningen på allvar!
 
Sv: Stjärnhoppningen

Jag har sett ett avsnitt och varför Magdalena ens ställde upp är för mig en gåta?

Men så undrade jag också varför i hela friden sätter de upp folk på tävlingshästar har de verkligen inga lugna ridskolehästar att åtminstone börja med?
 
Sv: Stjärnhoppningen

Ola S har jag i grund och botten riktigt svårt för eftersom jag förknippar honom med det (i mitt tycke) genomvidriga barnprogrammet Amigo. I Stjärnhoppningen är han väldigt nedtonad jämfört med hur han var i Amigo :eek:

Hur tränar deltagarna mellan "ridlägren"? På ridskolor på hemmaplan?
 
Sv: Stjärnhoppningen

Jag har sett ett avsnitt och varför Magdalena ens ställde upp är för mig en gåta?

Men så undrade jag också varför i hela friden sätter de upp folk på tävlingshästar har de verkligen inga lugna ridskolehästar att åtminstone börja med?

Kollade de två sista avsnitten nu också, och håller med dig i båda dina frågor. Varför är Magdalena med, och varför har de så känsliga hästar?
Nu vet jag ju att Magdalena var med i Globen så hon kom väl kanske över sin rädsla till slut ändå. Ska bli kul att se resterande avsnitt!
 
Sv: Stjärnhoppningen

Tycker det är helt ok underhållning men stör mig rätt mycket på Sara Larsson. Känns som att hon tror att hon kan mer än vad hon egentligen kan...
 
Sv: Stjärnhoppningen

Jag tycker att det är tråkigt att en bra idé i grunden (som Stjärnor på is, Let's Dance, Kändishoppet) inte får mer plats i tv. Det skulle vara en timme varje vecka på bästa sändningstid!

Nu är det i och för sig inte så många "vettiga" kändisar med, men ändå... Varför bara en kvart (då man ändå inte hinner se någonting) och dessutom på barnkanalen. Som vanligt är vi hästfolk nedvärderade till barn eller vuxna som beter sig som barn (dvs inte har vett att växa upp och sluta med det där hästtramset). :(

Sedan tycker jag det är tråkigt att kändisarna som är med är så gnälliga, varför tacka ja om de inte vågar rida? Överlag tycker jag också att de verkar sumpa sina chanser att träna, tror det var i andra avsnittet som tränaren var arg för att de aldrig tränade mellan träffarna. Så dumt!
 
Sv: Stjärnhoppningen

Jag tycker att det är tråkigt att en bra idé i grunden (som Stjärnor på is, Let's Dance, Kändishoppet) inte får mer plats i tv. Det skulle vara en timme varje vecka på bästa sändningstid!

Nu är det i och för sig inte så många "vettiga" kändisar med, men ändå... Varför bara en kvart (då man ändå inte hinner se någonting) och dessutom på barnkanalen. Som vanligt är vi hästfolk nedvärderade till barn eller vuxna som beter sig som barn (dvs inte har vett att växa upp och sluta med det där hästtramset). :(

Sedan tycker jag det är tråkigt att kändisarna som är med är så gnälliga, varför tacka ja om de inte vågar rida? Överlag tycker jag också att de verkar sumpa sina chanser att träna, tror det var i andra avsnittet som tränaren var arg för att de aldrig tränade mellan träffarna. Så dumt!

Håller med
 
Sv: Stjärnhoppningen

Hästarna som stjärnorna rider på är alla Lenas elevers (eller personer som hon känner) hästar. Lena bedriver ingen ridskola och inte Anna heller, därför är de hästar som erbjuds tävlingshästar. Jag tror också det är bra att dem får träna på de hästar dem ska rida på i Globen, jag tvekar på att en vanlig ridskolehäst skulle klara av trycket därinne.
kl.
Jag tycker som flera av er att det är lite tråkig attityd på många deltagare, jag förstår om dem är rädda men man blir ju knappast mindre rädd av att undvika obehagliga situationer. Annars tycker jag det verkar vara en härlig stämning även i år (jag har varit med vid de flesta träningstillfällen förra året) och jag tycker det är intressantare kändisar än sist.

Tråkigt att programmet går på barnkanalen, det är är väl fler ungdomar/vuxna än barn på globen? Jag vet flera som inte ens vet att detta programmet går, antagligen för att dem inte tittar på barnkanalen.
 
Sv: Stjärnhoppningen

Nej, och undviker obehagliga situationer är ju precis vad vissa gör. (Lastar inte hästen, vill inte hoppa ditt eller datt eller dutt osv.)
 
Sv: Stjärnhoppningen

Nej, det sänds för första gången. SVT valde att sända första avsnittet först efter att tävlingen i Globen avgjorts. (Samma dag vill jag minnas.)
 
Sv: Stjärnhoppningen

Har nu sett de två första avsnitten och jag tycker att det är bra de verkligen framställer ridsporten som någonting man inte kan lära sig på två lektioner, vilket många verkar tro.
En sak som jag tyvärr inte tycker om är säkerhetsaspekten. Första avsnittet säger de att det är viktigt att ha säkerhetsutrustning men de låter stjärnorna rida i både luvtröjor och skor som uppenbarligen inte är ridskor (de har ju säkert sponsorer till övrig utrustning, varför inte slänga på dem ett par bra skor?).

Jag håller med er som skrivit tidigare att det skulle vara bra om de hade haft längre avsnitt än bara 15 minuter. Det känns som att vi missar så mycket som blir sagt, exempelvis så måste ju någon ha sagt åt dem att det inte direkt blir bättre att "skrika" ptro åt en häst som uppenbarligen är lite glad för dagen :banghead:

Nu har jag inte koll på hur de gick för dem i Globen, men mina favoriter nu i serien är helt klart Sissela, Ola S och Rickard. De andra verkar tyvärr mest vara spydiga/kaxiga eller livrädda/vill egentligen inte vara med.
Vill även tillägga att det är skillnad på att vara rädd som Sissela är, mer åt det ödmjuka hållet än Hanna som mest verkar gnälla.
 
Sv: Stjärnhoppningen

Har inte kollat tidigare, men kollar på första avsnittet nu.

"Smidigt och graciöst upp nu.
Japp *bröööööl* " :D hahaha
 
Sv: Stjärnhoppningen

Tack för att du tipsade om detta, visste inte att de visades! Har nu kollat på de tre som fanns pånsvtplay. Ha ha fantastisk underhållning! Men håller helt med om Magdalena och Sara. Tänkte att de skulle gå bra då hon fick ponnyn men icke! Blir lite irrirerad när dem bara ger upp och inte ens vill försöka!
 

Liknande trådar

Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 811
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp