Stipendium eller dyligt.

P

Popkorn

Jag tänkte kolla om någon här har koll på hur man kan få pengar för att förbättra och utveckla en verksamhet?
Stipendier och dyligt. Sponsorer, om ni har några tips på hur man ska kunna samla in pengar?
Vi är ingen förening så vi får det nog svårt att anordna medlemslotteri osv. Kan man 'bli' en förening relativt enkelt?

Vi behöver framför allt ny utrustning och även utbildning till våra ledare.
Det senare så vi kan hyra en minibuss och åka till utbildningen s.a.s. alltså inga stora pengar.

Det behöver inte vara några jättesummor, men en liten knuff på vägen skulle nog underlätta.
Det är jag själv som vill driva igenom en uppdatering i våran verksamhet då jag tycker (och de allra flesta med mig) att vi står på samma ställe och stampar medan liknande verksamheter ligger mil framför oss. Vi går knappt runt som det är nu, inte ekonomiskt men underlagsmässigt. Vi har helt enkelt inte nog med folk och ärligt talat förstår jag det.
Jag får ofta höra att saker inte går att genomföra (fast de gör det, det handlar om motvilja till en förändring som nu är akut).
Men nu har jag en plan (:devil:) och jag tror att om jag kan visa en väldigt genomtänkt och klok handlingsplan så kommer de
nog mjukna.

Våran verksamhet har ett litet samarbete med kommun där vi en gång i veckan har gratisverksamhet så de som inte har råd annars kan få prova på. Vi försöker även få dit invandrarungdomar genom kontakter på SFI och hem för ensamkommande.
F.ö så innefattar vi även många handikappade, både förståndshandikappade och rent fysiskt handikappade.

Jag tycker det känns som vi har ett bra utgångsläge men jag hittar mest stipendier för elitidrottare och så.
Och än är vi inte där tyvärr.

Har ni några andra tips? Tack på förhand.
Jag är otroligt less på den här situationen samtidigt som jag älskar jobbet.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stipendium eller dyligt.

Nej *facepalm*.
Är kass på att googla men så dålig trodde jag inte jag var :o.
Tack!

Sv: Stipendium eller dyligt.

Det går ju att starta en ekonomisk förening :) jag har inte stenkoll på hur det går till när man gör det, men det ska inte vara så värst komplicerat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka