Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
M. Holst säljer en variant från Strada som på bilden ser ut att ha en gevärsknapp eller liknande uppe vid öglan för stigläderkrampan. Jag har inte kikat på dessa IRL själv, och om det är en gevärsknapp så råder jag eftertryckligt till att granska dessa noga (så att de håller) innan ridning med dem. Men kan vara värt att kolla upp.
Ja, som sagt, jag har inte sett dem IRL men både jag och min lärare tyckte att det verkade riskabelt ur säkerhetssynpunkt. Men det är de enda webbers/enkla stigläder jag sett med öppning upptill, sas.
Min bror köpte såna stigläder till sin Childeric hoppsadel, men han var inte nöjd med dom då spännet förstörde stövlarna och repade lädret rejält ,han tyckte det kändes som om dom skavde. Kanske är bättre på en dressyrsadel där du rider med längre läder.
Lantbruksdjur Ja, de har stark vilja om de inte är trygga med det man utsätter dem för.
Därav "envis som en åsna", de är egentligen inte envisa, men...