Stigläder med T-spänne - webbers

Sv: Stigläder med T-spänne - webbers

ja precis det jag är rädd för :(
så blev inga sådanna

Någon som vet vart man kan köpa webbers som har t spänne från båda hållen?
min sadel har stängda ringar att fästa lädret i....

Även den typen centaur skriver om är av intresse

M. Holst säljer en variant från Strada som på bilden ser ut att ha en gevärsknapp eller liknande uppe vid öglan för stigläderkrampan. Jag har inte kikat på dessa IRL själv, och om det är en gevärsknapp så råder jag eftertryckligt till att granska dessa noga (så att de håller) innan ridning med dem. Men kan vara värt att kolla upp.

Har inte själv några, men har ridit en del i en sadel som har Bates Webbers. Supersmidiga. De är väldigt mjuka.

Låter riskabelt men värt att kolla upp!

Jag har sett att det ska finnas stängning med t spänne men hittar det inte...

Ja, som sagt, jag har inte sett dem IRL men både jag och min lärare tyckte att det verkade riskabelt ur säkerhetssynpunkt. Men det är de enda webbers/enkla stigläder jag sett med öppning upptill, sas.

Min bror köpte såna stigläder till sin Childeric hoppsadel, men han var inte nöjd med dom då spännet förstörde stövlarna och repade lädret rejält ,han tyckte det kändes som om dom skavde. Kanske är bättre på en dressyrsadel där du rider med längre läder.

Liknande trådar

Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: EZMK
·
Utrustning Jag behöver köpa ett par stigläder till min dressyrsadel med singelkåpa och vill då hitta ett par webbers eller stigläder med T-spänne i...
Svar
13
· Visningar
1 173
Senast: Millz
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 480
Utrustning Letar stigläder, det ska vara webbers/dressyrläder/t-spänne (ja ni vet hurdana jag menar ). De ska matcha Amerigos ganska mörkt rödbruna...
Svar
2
· Visningar
634

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Har du en åsna?
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka