antioxidant

Trådstartare
Hej allihopa! Jag letar i en djungel av stetoskop för att hitta ett bra, förhoppningsvis inte alltför dyrt. Vet att det finns på apoteket o dyl men jag söker ett av god kvalitet som duger till i många år framöver. Har planer på att söka in till SLU i skara och få arbeta med hästvård. Det veterinärstetoskop jag hittar i sverige kommer från Littmann och kostar över 1000:-. Utrikes hittar jag en hel del annat, te.x Sprague Rappaport, Prestige Medical och diverse billigare varianter.
Fördelen med att köpa ett stetoskop som är för veterinärer verkar vara längden på slangen, annars kan jag inte läsa mig till någon skillnad. Är det någon här som har koll på kvalitet och kan rekommendera något riktigt bra?

Otroligt tacksam för hjälp!

Sv: Stetoskop

Ingn aning om vilket märke, men Littmann är väl kända men ett tips är att kolla sidor fr storbritannien, pundet är rekordlågt nu, 10.70 ca.

Börja med ett enkelt o se sen vad du tycker passar dig.
Själv har jag suprabell som favorit på stordjur
PL

Senast ändrad:

Jag använder ett stetoskop avsett för människa. Har inte märkt av eller rättare sagt tänk på att det är för kort för att använda på häst...
Funkar prima till att ta puls och lyssna efter magljud.

/B

vad är ett "enkelt" då? Mina önskemål är att kunna lyssna på lungor, ta puls och ha ett tydligt ljud hela tiden. Kollade lite på suprabell också. Har du erfarenhet från fler sorter så du har jämfört? Gillade utseendet på prestigestetoskopet (hmmm sånt spelar ju tyvärr in för mig, åtminstone om alla är hyfsat jämlika)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka