Zoya
Trådstartare
I förrgår åt jag matgryn som tillverkats av en stor svensk aktör med ekologisk profil.
Plötsligt när jag tuggade kände jag hur jag bet i något hårt och direkt kände jag att något inte så bra hänt med min tand
Mycket riktigt så kunde jag ju se att halva tanden (kindtand nere) var i princip klyvd
För att göra en lång historia kort så åkte jag då till tandläkaren igår morse och som tur var så kunde det lagas på ett ok sätt men billigt blev det ju inte
Jag mailade företaget ifråga och sa att jag ville ha ersättning och fick svar idag att de skulle anmäla detta till sitt försäkringsbolag och ville ha in än det ena och än det andra där det mesta är sånt jag köper men en sak de ville få in var kvitto på inköpet. Alltså, jag vet inte hur ni brukar göra men jag brukar inte spara mina Ica/coop kvitton i flera veckor/månader (om alls). Det känns ju inte rimligt att man ska behöva ha det kvar liksom. Svarade då företaget att något kvitto hade jag ju inte kvar och fick då svaret att "ja, vi kan ju prova skicka in det till förs. bolaget ändå men då kan jag inte garantera att de tar emot det".
Här kan ju jag känna att det är ju inte mitt problem om deras försäkringsbolag inte godkänner det. De har ju ett ansvar för vad deras produkt orsakar och det borde ju räcka med att de får in förpackning/gryn samt stenen som orsakade skadan + tandläkarkvitto. Att kräva att jag ska ha kvar ett inköpskvitto på förbrukningsvaror i månader är ju totalt orimligt!
Vad tycker ni? Har ni varit med om liknande och fick ni ersättning från företaget? Enligt tandis var detta ganska vanligt (att folk får tänderna förstörda av grus i maten typ) men han visste inte hur stor chans man hade att få rätt mot företaget.
Plötsligt när jag tuggade kände jag hur jag bet i något hårt och direkt kände jag att något inte så bra hänt med min tand
Mycket riktigt så kunde jag ju se att halva tanden (kindtand nere) var i princip klyvd
För att göra en lång historia kort så åkte jag då till tandläkaren igår morse och som tur var så kunde det lagas på ett ok sätt men billigt blev det ju inte
Jag mailade företaget ifråga och sa att jag ville ha ersättning och fick svar idag att de skulle anmäla detta till sitt försäkringsbolag och ville ha in än det ena och än det andra där det mesta är sånt jag köper men en sak de ville få in var kvitto på inköpet. Alltså, jag vet inte hur ni brukar göra men jag brukar inte spara mina Ica/coop kvitton i flera veckor/månader (om alls). Det känns ju inte rimligt att man ska behöva ha det kvar liksom. Svarade då företaget att något kvitto hade jag ju inte kvar och fick då svaret att "ja, vi kan ju prova skicka in det till förs. bolaget ändå men då kan jag inte garantera att de tar emot det".
Här kan ju jag känna att det är ju inte mitt problem om deras försäkringsbolag inte godkänner det. De har ju ett ansvar för vad deras produkt orsakar och det borde ju räcka med att de får in förpackning/gryn samt stenen som orsakade skadan + tandläkarkvitto. Att kräva att jag ska ha kvar ett inköpskvitto på förbrukningsvaror i månader är ju totalt orimligt!
Vad tycker ni? Har ni varit med om liknande och fick ni ersättning från företaget? Enligt tandis var detta ganska vanligt (att folk får tänderna förstörda av grus i maten typ) men han visste inte hur stor chans man hade att få rätt mot företaget.