H

Hästbiten

Hur ser grundvaccinationen ut för stelkramp? Håller på att grundvaccinera min häst mot det och han har fått de två första sprutorna. Den andra fick han 4 veckor efter den första men när ska han ha den tredje?
Har för mig att det är 6 mån, stämmer det?

Sv: Stelkramp

nej han ska inte ha nån mer spruta. det är bara när dom ska ha influensa som dom får en tredje spruta 6 mån efter. din häst är alltså grundad mot stelkramp nu.

Sv: Stelkramp

Lazio skrev:
nej han ska inte ha nån mer spruta. det är bara när dom ska ha influensa som dom får en tredje spruta 6 mån efter. din häst är alltså grundad mot stelkramp nu.

Tack! :bow:

Liknande trådar

Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har en åring som ska visas. Behöver de ha fått alla tre sprutor i grundvaccinationen eller räcker det med två? Nån som vet?
Svar
4
· Visningar
598
Senast: fejt
·
Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
453
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 099
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka