Stelkramp/pass

E

eiwo

Vet inte om jag la tråden rätt, annars får moderator vara så snäll och flytta den =)

Jag har just nu en häst på foder som ska få stelkrampssprutan snart, men det ska väl skrivas in i passet? Saken är den att ägaren inte fixat pass åt honom än (vet inte varför), så vart ska det skrivas upp? Får man någon lapp fär det står att han är vaccinerad mot stelkramp som man kan sätta in i någon pärm eller liknande?

Sv: Stelkramp/pass

Har ingen större praktisk betydelse om stekrampssprutan står i passet eller ej.
Om du ber får du ett intyg på vaccinationen.
PL

okej, tack!

Kl
Kan ju passa på att fråga när det ändå handlar om pass... Kommer det bli någon kontroll på vilka hästar som har pass? Kommer de gå igenom register och så (när de fått klart alla pass som väntar nu)? Hästen är registrerad i SNF, så han 'finns' ju...

Ja det är väl tänkt att det skall bli någon kontroll, i första hand med föreläggande om att skaffa pass.
För egen del känner jag inte för att anmäla folk som inte har pass, däremot vägrar jag att skriva ut preparat med livstidskarens till passlösa hästar.
PL

Vad skönt! Känns som om det vore bra om hästen hade pass, jag kan ju inte fixa det själv utan ägaren... Sa till henne sist vi pratade att jag kunde fixa allt som behövdes fixas 'vid hästen' om man säger så, efter det har jag inte hört av henne. En liten fråga till bara, behövs pass vid avliving? Inte för att jag planerat något sånt, men man vet ju inte om/när olyckan är framme...

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 576
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 263
Senast: Görel
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
274
Senast: Badger
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka