Stela Leder!!

M

mirona

finns det något tillskott som är bra för stela leder på gammla hästar.

Sv: Stela Leder!!

Hej!
Om du är intresserad av en örtbehandling så finns det att läsa om på www.hippok9.nu. Klicka in på tips o råd.
T.ex. Äppelcidervinäger ska vara bra:)

Lycka till!

/Sanna

gjorde en liten sökning och hittade att gurkmeja också ska vara bra är det nån som har erfarenhet av det, funkar det och hur mycket ger man?

Visst finns det bot mot stela leder. Använder själv glucosamin och kallpressad linfröolja till min trettioåring. Tidigare knäppte hans leder. Inte längre. Han rör sig som en tonåring.

glukosamin som man kan köpa till häst.. kan den användas till människor??

Glucosamin använder man ju även till hundar med stela leder, eller till och med förebyggande till aktiva hundar. Men till hunden gav veterinären rådet att köpa Glucosamin speciellt för djur, så det kanske inte är exakt samma sort som till människor?

Liknande trådar

Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
457
Senast: LaMagia
·
Hästvård Jag har aldrig riktigt trott på olika tillskott för en bättre prestation, utan har mer varit en sådan som förespråkat ett bra grovfoder...
Svar
8
· Visningar
469
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej har precis kokat första satsen av Carrageenörtet och slogs av att det blev som en stel pudding. Trodde det skulle vara lösare i...
Svar
8
· Visningar
701
Senast: Stålvilja
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
507
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama