Stel i benet efter sparkskada, vad för stretching?

Imnir

Trådstartare
Som rubriken lyder vad ska jag göra för stretchövningar på min hästs framben som nu är väldigt stelt efter en skada som syddes och var bandagerat längre.
Jag har börjat rida honom lite lätt nu för att få igång honom, och så blodcirkulationen kommer igång ordentligt för såret är helt läkt men nu återstår stelheten.

Jag har läst att man ska lyfta upp hoven och göra små cirklar i båda varven. Det har jag gjort, men även bara lyft upp benet och hållt det stilla så högt det går.

Vad vet ni för stretchingsövningar som kan hjälpa min hästs ben.
Beskrivningarna får gärna vara överdrivet beskrivande för jag är lite seg xD

Sv: Stel i benet efter sparkskada, vad för stretching?

Kan tillägga att jag har masserat benet också för blodcirkulationens skull :laugh:

köp red lotion. det är typ värmande liniment. jättebra för stelhet efter skada. wiwi fick sånt när hon hade blivit sparkad!:) kostar typ 50 spänn finns överallt :)

Jag skulle inte göra några stretchövningar alls på ett skadat ben utan veterinärs inrådan.

Men det var bara en ytlig sårskada som han hade. Då kan man väl stretcha för att få tillbaka mjukheten i benet igen?:crazy:

Tack för tipset! :laugh:
Jag ska kolla på det nästa gång jag är i en häst affär!

Men det var bara en ytlig sårskada som han hade. Då kan man väl stretcha för att få tillbaka mjukheten i benet igen?:crazy:

jag tycker att om det bara var en ytlig sårskada så ska inte benet bli så stelt. Om det är så stelt så tycker jag att en veterinär borde titta på det innan man stretchar osv. det är min åsikt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka