Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ditt ex är väl ändå lite skillnad mot att dra ett spö och tycka hästen är dum . Även om du tangerar på marginalen i fråga om att tillskriva att hästar jävlas "Flr att de inte har lust " ...
Hon kan säkerligen backa ett par steg under betet, så gjorde min. Men bara att träna på så kommer hon vara med på noterna igen, även om det inte alls är säkert att hon faller tillbaka
en häst som inte har några problem med att stå själv beter sig inte som du beskriver. Den har problem. Och det är aldrig hästens fel att den har blivit tränad till fel beteende - att någon tidigare har förstärkt ett oönskat beteende är ingen ursäkt till att inte behandla hästen med respekt och riktig träning. Snarare tvärtom. Hästen har lärt sig och faktiskt tränats till att bete på ett visst sätt även om träningen från människans sida varit omedveten. Den måste tränas om och den träningen ska ske på ett hästvänligt sätt. Inte med utgångspunkten att hästen är dum!
KL - till TS, kul att det går framåt! Fortsätt som du gör, ha tålamod och var beredd på att det kan gå några steg framåt och några steg bakåt men så länge det går mer framåt än bakåt så kommer problemet att lösa sig till slut
Jag skulle nog, för att avancera så småningom, försöka förvara grejerna en bit bakom hästen innan de får flytta in i sadelkammaren igen. Du finns inom hörhåll och med lite ansträngning inom synhåll.
Hästhantering
Hej!
Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
Hästhantering
Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Hästmänniskan
Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av.
Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.