Stavningsfel och påpekanden..

Sv: Stavningsfel och påpekanden..

Jag kan irritera mig på slarv där det skrivs som man pratar, typ va ist för vad och strunta i vissa bokstäver för man inte orkar skriva ut dom för alla förstår ju ändå.

Sen att man trycker ihop texten och inte kan peta på enter knappen ibland så det blir ett mellarum stör mig. Jag kan inte läsa texter som är ett helt A4 utan två slag på enter ibland, som jag gjorde i min text.

Dyslektiker gör sitt bästa och man kan nästan se skillnad på dom och de som bara slarvar.

Jag skriver nog inte alltid perfekt trots 4:a i svenska men jag försöker ialla fall att få till det rätt, inte alltid lätt om man är trött, men man kan väl anstränga sig lite för sina medmänniskors skull.:)

som har så brottom med att skriva att de inte

Brott är nåt du sitter inne för... ;) ;) ;)

Det kan vara så att fingrarna slinter när man skriver... Själv så skriver jag med fingersättningen och tittar inte på skärmen när jag skriver... Inte alltid man ser vad som blir fel heller med eller utan dysleksi..

Senast ändrad av en moderator:

Skriver du med fingersättning och tittar inte på skärmen?:D Jag skriver med fingersättning och tittar inte på tangenterna!!:D

Jag tittar sällan eller aldrig på vare sig skärmen eller tangenterna... Hur kan man annars sitta och tex skriva av om man måste sitta och titta på skärmen? Därför har jag lärt mig att inte titta på skärmen... Sitter oftast brevid tv tex när jag leker hemma... :D

Det är det där med flera saker samtidigt... ;)

Jag tittar sällan eller aldrig på vare sig skärmen eller tangenterna... Hur kan man annars sitta och tex skriva av om man måste sitta och titta på skärmen? Därför har jag lärt mig att inte titta på skärmen... Sitter oftast brevid tv tex när jag leker hemma... :D

Det är det där med flera saker samtidigt... ;)

Men om man inte tittar på skärmen när man skriver så ser man ju inte stavfelen man gör med en gång, utan måste läsa igenom allt när man är klar :p
Kollar nästan aldrig på tangentbordet, man har väl lärt sig det utantill efter alla år framför datorn :p

måste och måste, det enda man måste är att dö... Det är inte alltid jag ser stavfelen även om jag tittar på skärmen när jag skriver... De brukar jag se när jag skickat iväg svaret... orka rätta alla gånger...

Du kan använda shift för att få enstaka stora bokstäver, då blir det inte fel lika lätt ;)

Och för att hålla mig till diskussionen; finns det något värre än särskrivningar? :eek:

Nej, jag håller med Julle. Dem är värst.

Tack!!:bow: Särskrivningar kan vara illa med, men det är inte ett lika fundamentalt grammatiskt fel ändå!! Tycker mer de är lite underhållande faktiskt!!;) Men de och dem på fel ställe får jag ont i hela kroppen av....:o:crazy:

De och dem kan man heller inte "rätta" i hjärnan lika lätt när man läser som särskrivningar tycker jag. Så jag stör mig mest på det.

Jag stör mej också otroligt på när de och dem används fel :devil: Och så stör jag mej på folk som skriver mej, dej och sej fast jag gör det själv, men det bara blir :p Fast inte när jag skriver viktiga saker, som uppsatser och jobbansökningar. Dubbelmoral kanske? :p

Det är också väldigt störande med 'Lunarspråk' eller vad man ska säga, sånt där med massa onödiga bokstäver i vissa ord och alldeles för några i andra ;)

Åter till huvudämnet... Om jag skriver/stavar fel vill jag att man ska rätta det, men om det är uppenbart att man bara 'sladdat på tangenterna' eller råkat komma åt fel tangent och allt annat i texten är rättstavat bryr jag mej inte.

Särskrivning och alla dessa jävla förkortningar ("Vi har varit tsm i ett år och tkr om varandra så mkt") är det som stör mig mest. *morr*

Förresten; Är det de däringa förkortningarna som ni kallar sms-språk? :idea: I wouldn't know, för som någon annan sa; jag använder inte ens sms-språk när jag skriver sms.

Särskrivning och alla dessa jävla förkortningar ("Vi har varit tsm i ett år och tkr om varandra så mkt") är det som stör mig mest. *morr*

Förresten; Är det de däringa förkortningarna som ni kallar sms-språk?
Ja det där räknar iafl jag som sms språk. d, oxå, var nåt här i tråden jag reagerade på förut...

Liknande trådar

Tjatter (Japp, jag har stulit den :p ) 1 byter glödlampan och postar på Buke att den blivit utbytt. 14 som delar liknande erfarenheter av att...
Svar
17
· Visningar
1 030
Tjatter Hur man byter glödlampa på en nyare bil - 1 byter glödlampan och postar på fb att den blivit utbytt. 14 som delar liknande...
Svar
0
· Visningar
752
Senast: martha
·
M
Övr. Hund Läs! (Detta är hämtat från Canis.se) Vem är chefen? Text: Randi Helene Tillung Sammanfattning Länge har det varit...
Svar
2
· Visningar
1 280
Senast: millansnillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama