Startfälttävlan Sämsholm

Novali01

Trådstartare
Jag har idag varit o tittat på en fantastiskt välarrangerad startfälttävlan på Sämsholm!:bow::bow:

Denna arrangör hade banne mig stått på huvudet för att göra en RIKTIG fälttävlan i miniformat och lyckades med detta fullt ut anser jag iaf!

Fin dressyrbana med framridning precis bredvid så ingen häst behövde känna sig ensam.

Superfin liten hoppbana med fina mjuka linjer där man lyckats få in en lång linje 6 normala, ett böjt spår, ett par diagonaler o rytmiskt för de flesta. Inga titthinder utan enbart bommar men TÄVLINGS hinder, inga flagade färger där inte!

En terrängbana som var så pyntad o fin med blommor, ris o infångare överallt. Så jättefina hinder av olika slag, inte bara stockar utan man fick prova vägövergång modell pytteliten, rishäckar, litet nedhopp, liten björkoxer, vattenvad hemåt och litet dike.:bump:

Och engagerad personal som inte drog sig för att hoppa före hästen om den tvekade vid t ex nedhoppet!:D

I am deeeeeply impressed!

Sv: Startfälttävlan Sämsholm

Kan bara hålla med .
var med och red .kanon banor
kan bara rekomenderas .
kommer att åka det mer .

Det lät mysigt...vart ligger det....ah, härligt med hopphjälp...undra om Selene skulle uppskatta det?...tror dock inte Nathalie hade det när hon red SM o EM på fröken....sitter det hos mig kanske...:eek::angel: hemska tanke!

Det ligger mellan Falköping o Borås kan man säga. Det var flera Örebroare där så du kanske hittar nån hemma att fråga!

Nej, inte kan det ligga hos ryttaren när hästen gått med tidigare ryttare???:confused:;):D

Fast just det där med tävlingshinder och pyntade banor, startfälttävlan var väl oxå till för arrangören - att det skulle vara enkelt att anordna - som en träning? Eller?

Men hur GICK det då :D Du måste ju berätta det oxå :D

Men du...jag var ju inte med! Jag skrev ju att jag var där o tittade...;):D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka