Sv: Startfälttävlan Hermanstorp 19 juli
Precis! Även om jag var lite förvirrad när vi pratade, jag visste inte ritkigt hur det gick till på terrängen och hade precis kommit dit. Jag brukar vara lite mer tillmötesegående
Jag kände igen det där med "ur fokus"
Min lilla häst har 3 lägen: ett "sommarläge" där han är trött och trist, vilket han nästan alltid tillämpar i skritt och vid väntan och kan vara svår att få ur typ hela den varmare årstiden, därav namnet
Ett trevligt läge där man hittat "on"-knappen, då är allt hur lätt som helst. Brukar infinna sig i trav o galopp utan större problem. Och ett "
"-läge, som han hamnar i när han inte riktigt klarar av att ta in situationen (alltid med många nya hästar) och då vet man aldrig riktigt vart han blir av.
I går började vi glatt med lite slarvig trav för att inte hamna i det trista läget (där man hamnar oxå hamnar om han blir spänd och då vågar han knappt gå inne på banan). Vilket fungerade bra tills han mött en häst för mycket och hoppad undan en gång för mycket. Då övergick häststackarn till "
"-läget och när jag precis trodde han sansat sig i skritt igen så kom första skuttet. Sedan tog det inte lång stund innan jag satt löst eftersom han samtidigt blev rädd och hoppade åt sidan. Och jag ville inte dra sönder de jäkla flätorna som är svåra nog att få att sitta kvar utan att hänga i dem
Men vilken klubb kom du i från eg? Har ni startat fälttävlan innan eller har du ridit fälttävlan innan?
Lite planer på en enklare anläggningsskiss finns, då ser man förhoppningsvis vart man ska gå till terrängen. Nu blev det ju längre än vanligt oxå pga bansträckningen, ni kanske noterade den "vanliga" framhoppningen till tävling?