Startberättigad i alla klasser??

Lollan

Trådstartare
HEjsan!! får man starta vilka klasser man vill (alltså ända upp till svår) som Young Rider/Senior,
utan att ha gjort ett visst antal nollrundor i vissa klasser, som det är på junior och ponny???

Sv: Startberättigad i alla klasser??

Ja, tom nationell tävling så är det fritt att starta vad man vill, men för att få rida elittävling (och då spelar det ingen roll vilken höjde utan bara statusen på tävlingen som räknas) så finns den visssa krav (har inte TR här och rider inte Elittävlnga sjävl så jag kan inte på rakarm säga vad det är.)

"TR Mom 375 Kvalificering för häst (ej ponny)
För att få strata i Elittävling ska ekipaget under föregående eller innevarande år ha klarat minst två felfria ritter i grundomgång på Nationell tävling eller Elittävling 1,30-hoppning eller högre.
Ryttare som under föregående år eller innevarande år fått placeringar i 1,50 hoppning eller högre får alltid starta Elittävling."

Hm, har dock en fundering. kanse är det en regel från någor gammalt TR som virrar runt i huvudet på mig. men jag har haft för mig att för att få lov att starta nationell tävling från 1,40 så måste man ha ridit 2 st felfria grundhoppningar i 1,30.
Hittar dock inte dne reglen i nya TR så der är förmodloigen en gammal regel som surrar runt i huvudet på mig.

Splittan skrev:
Hm, har dock en fundering. kanse är det en regel från någor gammalt TR som virrar runt i huvudet på mig. men jag har haft för mig att för att få lov att starta nationell tävling från 1,40 så måste man ha ridit 2 st felfria grundhoppningar i 1,30.
Hittar dock inte dne reglen i nya TR så der är förmodloigen en gammal regel som surrar runt i huvudet på mig.

Har för mig att det har varit så men det gäller inte längre, annars är vi väl både blinda jag kan inte heller hitta något i TR.

nä, men jag blev lite misstänksam, för en som tränar på min klubb ibland, tävlar 1,30 - 1,40 i vanliga fall,
oftast med 8 -16 fel i grunden (katastrof tycker jag)
och nu på söndag ska h*n tävla 1,45, helt fel enligt mej....
Så egentligen tycker jag den gamla regeln borde funnits kvar...

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
583
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 417
Senast: hhere
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 317
Senast: Lady_S
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar