Stärkelse till hosthäst

Pancakes

Trådstartare
Rubriken blev ingen höjdare, skyller på dålig sömn inatt :angel:

Jag inbillar mig att jag läst någonstans att man ska undvika stärkelse till hästar som är hostiga/dammkänsliga. Jag kan däremot inte för mitt liv minnas VAR jag skulle ha läst det, så källkritiken är obefintlig. Är det någon annan som hört/läst något liknande?

Sv: Stärkelse till hosthäst

Stärkelse kan det ju finnas i allt möjligt. Jag har ganska svårt att tro att just stärkelse skulle vara olämpligt. Däremot kan krossad spannmål antagligen vara det eftersom det lätt blir dammigt/mjöligt. Jag ger inte det till vår host häst.

Jag minns som sagt inte alls var påståendet kommer ifrån, och insåg att jag inte är såpass inläst på hosthästar att jag kunde göra en egen bedömning på sannolikheten.

Man ska väl undvika stärkelse till fånghästar? Man att man ska undvika stärkelse till hosthästar har jag aldrig hört

Liknande trådar

Hästvård Min häst står på boxvila i sex veckor efter en operation av griffelbenet i förra veckan. För några dagar sedan började han hosta då och...
2
Svar
23
· Visningar
2 753
Senast: emptyrings
·
Hundhälsa Min tik har haft dålig andedräkt i 3 år (hon är 5,5 år). Jag har skött hennes tänder med tandstensskrapning, plaque-off, borstning och...
Svar
14
· Visningar
7 548
Senast: Annika_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka