Stark häst med känslig mun?!

J

jagalskarmax

Hej!

Ja, som rubriken lyder så upplever jag att min häst är väldigt stark samtidigt som hon är väldigt känslig i munnen. Är det hos mig problemet sitter? För hård hand?

Har ni något tips på vad man kan göra för att bli av med "det starka" hos hästen? Något annat bett kanske?

Tacksam för ALLA svar!

Sv: Stark häst med känslig mun?!

Skulle du kunna utveckla dig lite? Ta ett exempel :D

Rent spontan tanke: mycket vikt-/sits-hjälper, mjuk mjuk men stadig hand, förhållningar.

med all säkerhet så är det ett kommunikations fel. Hon förstår inte förhållningen, hon blir stressad av att något händer som hon inte förstår, att något gör ont i munnen å reagerar instinktivt på att dra emot trycket istället för att gå undan för det. Börja om helt från början! va själv så mjuk som du vill att din häst ska va! tänk på det!

svårt att svara på, så olika för alla. Men efter att ha tränat massa dressyr och om det inte hjälper har du testat bettlöst? alltså hackamoor eller liknande? Om man bara vill testa om det går kan man ju testa med remontnosgrimma bara och sätta tyglarna i den

Liknande trådar

Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 321
Senast: Masqueradee
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 101
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
459
Senast: Ponylove
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar