Stark dragbil till bra pris?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ultrabeat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 4 741
Sv: Stark dragbil till bra pris?!

Det är bara att konstatera att bilarna blir allt tyngre. Det är ju 10-15 år gamla bilar ni pratar om, det skiljer 300kg till den nyare bilens nackdel. Om man vill dra så mycket som möjligt på B-kort alltså.

Att se BE-kort som en dålig investering tycker jag personligen är konstigt, jag och min sambo har båda tagit BE-kort för under 4000 spänn inkl allt. Det räcker hela livet och gör att man slipper en väldig massa krångel. Lätt val tycker jag.

alfa460 skrev:
Det är bara att konstatera att bilarna blir allt tyngre. Det är ju 10-15 år gamla bilar ni pratar om, det skiljer 300kg till den nyare bilens nackdel. Om man vill dra så mycket som möjligt på B-kort alltså.

Att se BE-kort som en dålig investering tycker jag personligen är konstigt, jag och min sambo har båda tagit BE-kort för under 4000 spänn inkl allt. Det räcker hela livet och gör att man slipper en väldig massa krångel. Lätt val tycker jag.

Mindre än 2000:-/person? Bra jobbat!

Angående biltipsen så ligger de nog i rätt tråd tror jag.

En bra dragbil är Saab 9000 2,3 Turbo! :bump: Helt underbar bil att dra med!
Numera kan man hitta bra exemplar till ett hyffsat pris! :)
Kolla de sista årsmodellerna, men var observant på toppackningen! Den har en förmåga till att "gå" på dem! Egen erfarenhet... :smirk:

Det var absolut inte menat som någon kritik mot dina förslag, bara ett konstaterande, nya bilar i samma storlek väger mer. Rätt tråd och kanske något OT från min sida!

Ja, nu när jag räknade på det så har jag nog varit lite väl optimistisk inser jag. Så här såg kostnaden ut:

80.- Synundersökning
220.- Körkortstillstånd
180.- Kunskapsprov
250.- Böcker
750.- Lektion
600.- Hyra av ekipage vid uppkörning
840.- Uppkörning
120.- Tillverkning av körkort

Summa 3040 kr per person, det var utpritt över tid så man glömmer lätt detaljer...

Liknande trådar

Äldre HJÄLP!!!! Behöver ev byta ut min bil lite akut och behöver därför snabbt förslag om BRA dragbilar. Krav: -Dragvikt 1990kg på utökad... 2 3
Svar
48
· Visningar
5 314
Senast: super
·
Utrustning Finns många dragbilstrådar, men de flesta handlar om långt nyare bilar än vad som lär vara aktuellt för mig nu. Så. I dagsläget är jag...
Svar
9
· Visningar
2 387
Senast: Liten
·
Äldre Jag är på jakt efter ny bil. Har i dagsläget en liten Nissan Micra, men med ganska stora hundar blir bilen lite i minsta laget ;)... 2
Svar
25
· Visningar
1 923
Utrustning Det är bara att erkänna. Min 940 är för opålitlig även om jag är väldigt nöjd med den som dragbil. Men nu är det dags att byta både bil...
Svar
0
· Visningar
997
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka