Star trailer och dess usla väggar...

Matten

Trådstartare
Har en Ringo Star (köptes ny -04) som förutom dess usla väggar är riktigt bra och gedigna släp. För er som inte känner till problemet handlar det om det plastiga ytskicket som väggarna är klädda med (vissa väggar är glasfiber och inget problem med). Detta ytskicket är inte "UV säkert" och efter några år blir det ett fint nät av små sprickor där fukt letar sig in, till slut släpper det helt. Har man sitt släp inomhus borde man inte ha fått problem ännu... Men hur har ni andra löst detta? Byta väggar är ju naturligtvis ett alternativ, men jäkligt dyrt. Själv har jag börjat skrapa bort plastytskicktet med hjälp av varmlufts pistol. Därunder visade det sig med lite slipning vara i riktigt bra skick förutom en liten vägg. Så nu är baklämmen nymålad och klar och de andra på "G".

@Matten Vad är det för färg på dina väggar (vit eller grå)?

Jag har hört en i släpvagnsbranchen hävda att både Henra och Thule av vissa årgångar har problem med de ljusgrå väggarna på samma sätt som din. De ska ha köpt väggskivor från samma underleverantör. Vet inte om det stämmer... Än så läng är min (ljusgrå) Henra fin i färgen, men den tidigare ägaren hade släpet inne... Undrar om det går att behandla/lacka/måla på något så att den ska hålla sig fin trots att den står utomhus nu? Låter som ett jättejobb att ta bort all färg och måla om! Vad målar du med för färg?

Jag har ett thule från 08 där färgen släppt på ena sidan. Med lite envishet gick det att skrapa bort all färg och väggen under verkar trots viss missfärgning vara duglig. Åkte till färgaffären med en stor flaga gammal färg och bilder på hur det sett ut och de hjälpte mig med färg...har målat flera lager grundfärg och de lyckades dessutom matcha den grå färgen väldigt bra så nu ser släpet ut som nytt....bara några väggar kvar ;-)

Hej!!! Har en Ringo staer med samma bekymmer, hur har ni gjort från början till slut med färg o grundning o sånt?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka