S
Skeptiker
Man läser väl Ridsport och upptäcker plötsligt stånd av gula blommande växter vid vägkanten på sin gård, hjälp STÅNDS! klipper ur och lägger artikeln om stånds på frukostbordet för "skapelsens krona" att läsa.
Visar var växterna finns, vederbörande gräver då snabbt upp ett stånd (obs! idiot på växter) och plockar fram en Flora annu dazumal, och säger "detta är inte stånds", går därefter ut med spade och kommer in, säger detta är stånds.
Imponerad som jag är tog jag bilder av fynden och har idag lärt mig skillnaden på stånds och icke-stånds, vad det andra är vet jag ej men de är många fler och behöver förhoppningsvis inte grävas upp. Äkta stånds hade vi inte så många men nu är markerna befriade från dessa – tills vidare i alla fall.
Icke-stånds blommor
Stånds blommor
Men viktigast för blommorna kan vara förädiska är att titta på bladen
Icke-stånds blad
Stånds blad, obs flikigheten
Lycka till med ståndsbekämpningen.
Rätta mig någon om jag (han) har fel.
Visar var växterna finns, vederbörande gräver då snabbt upp ett stånd (obs! idiot på växter) och plockar fram en Flora annu dazumal, och säger "detta är inte stånds", går därefter ut med spade och kommer in, säger detta är stånds.
Imponerad som jag är tog jag bilder av fynden och har idag lärt mig skillnaden på stånds och icke-stånds, vad det andra är vet jag ej men de är många fler och behöver förhoppningsvis inte grävas upp. Äkta stånds hade vi inte så många men nu är markerna befriade från dessa – tills vidare i alla fall.
Icke-stånds blommor
Stånds blommor
Men viktigast för blommorna kan vara förädiska är att titta på bladen
Icke-stånds blad
Stånds blad, obs flikigheten
Lycka till med ståndsbekämpningen.
Rätta mig någon om jag (han) har fel.