Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Skeptiker

Man läser väl Ridsport och upptäcker plötsligt stånd av gula blommande växter vid vägkanten på sin gård, hjälp STÅNDS! klipper ur och lägger artikeln om stånds på frukostbordet för "skapelsens krona" att läsa.

Visar var växterna finns, vederbörande gräver då snabbt upp ett stånd (obs! idiot på växter) och plockar fram en Flora annu dazumal, och säger "detta är inte stånds", går därefter ut med spade och kommer in, säger detta är stånds.

Imponerad som jag är tog jag bilder av fynden och har idag lärt mig skillnaden på stånds och icke-stånds, vad det andra är vet jag ej men de är många fler och behöver förhoppningsvis inte grävas upp. Äkta stånds hade vi inte så många men nu är markerna befriade från dessa – tills vidare i alla fall.

Icke-stånds blommor

DSC00896.jpg


Stånds blommor

DSC00898.jpg


Men viktigast för blommorna kan vara förädiska är att titta på bladen

Icke-stånds blad

DSC00902.jpg


Stånds blad, obs flikigheten

DSC00900.jpg


DSC00899.jpg


Lycka till med ståndsbekämpningen.

Rätta mig någon om jag (han) har fel.
 
Sv: Stånds

öh... om jag skulle gräva upp alla johannesörter i mina marker skulle jag inte ha nån mark kvar... stånds är väl en sak..:D
 
Sv: Stånds

men oj, så konstigt det blev!!! ovanstående inlägg anspelar inte på något manligt organ överhuvudtaget...bara så ni vet..:/
 
Sv: Stånds

Visste väl det! Att man skulle få lära sig nått nytt, 2 grejer på en enda dag!

Jaha, så det andra är Johannesört? Vad kan man ha det till. Smaksätta en sup eller som insomnings- eller antidepressivt? Kan kanske sälja lite?

Tack för info.
 
Sv: Stånds

det är en perikum iaf, och dom är inte heller så bra att ha i hagen eftersom dom innehåller ett ämne som ger huden ljuskänslig.
 
Sv: Stånds

Helt OT!

Om det var någon som såg sommar med Ernst igår så använde han sig av Icke stånds blomman att lägga i en flaska med sprit!
Sen har du en riktig festlig snaps att bjuda på, då blomman färgar av sig!

Om man smular sönder blomman på plantan så får det en röd färg!
 
Sv: Stånds

Helt OT!

Om det var någon som såg sommar med Ernst igår så använde han sig av Icke stånds blomman att lägga i en flaska med sprit!
Sen har du en riktig festlig snaps att bjuda på, då blomman färgar av sig!

Om man smular sönder blomman på plantan så får det en röd färg!

På stånds eller på den andra
 
Sv: Stånds

Blomman på Icke stånds plantan. Men vet faktist inte på ståndspantan.

Får kolla upp det. Har massor på kalhygget....:grin:
 
Sv: Stånds

Nu har jag vart ute och kollat!
Stånds blomman bllir som en maskros när den blommat ut. Och man blir inte röd om man mosar den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp