Standart vild tillverkas inte längre...

Apollo

Trådstartare
...fick jag veta i dag när jag skulle handla foder. :mad: Tack och lov hade det lite att sälja så jag inte står utan.
Nu till problemet. Min hund tål bara viltkött, rådjur, älg hjort etc. Och jag vill bara ha ett protein i maten och absolut inge kyckling/ägg what so ever. Nu måste jag leta nytt foder.
Kan tänka mig Bravo älgburgare igen men vill även ge ett torrfoder, smidigt när man när man åker iväg på resa då det är svårt att frakta fryst mat.
Finns det något liknande? Vad har ni för tips?

Canagan countrygame kanske? Spannmålsfritt! Kostar en slant dock.

* kom på att det är anka i fodret, så det kanske inte är någon höjdare ändå.

Ingen aning om vad det innehåller mer men danska Kingsmoor har ett foder med hästkött (som visserligen inte är något vilt ;)). Värt att kolla upp?
Hur funkar det med fisk?
Det finns en del foder som är baserade på bison och annat, undrar om det är Acana som har det? Möjligen något mer nordamerikanskt foder?

Edit; Det var fjäderfä och ägg alternativt flera olika proteinkällor i alla Acanas foder förutom Acana Pacifica Dog som är baserat på fisk. Skulle det funka tro?

Edit 2; Kingsmoor innehöll ägg.

Senast ändrad:
...fick jag veta i dag när jag skulle handla foder. :mad: Tack och lov hade det lite att sälja så jag inte står utan.
Nu till problemet. Min hund tål bara viltkött, rådjur, älg hjort etc. Och jag vill bara ha ett protein i maten och absolut inge kyckling/ägg what so ever. Nu måste jag leta nytt foder.
Kan tänka mig Bravo älgburgare igen men vill även ge ett torrfoder, smidigt när man när man åker iväg på resa då det är svårt att frakta fryst mat.
Bravos viltburgare innehåller både älg, hjort och vildsvin beroende på tillgång - så hunden tål tydligen alla dom tre varianterna av animalier. Då torde den tåla även gris ?

Det är ju små mängder gris i Standart Vilt, så om hunden verkar tåla det så har Acana ett nytt foder med enbart gris som du skulle kunna prova.

• Gilla
Reactions: Sol
Exclusion har allergifoder där varje sort bara innehåller en proteinkälla och en kolhydratkälla, bl.a. finns hjort och potatis som kanske skulle fungera då.

Brit Carnilove har ett foder med ren och ett annat med vildsvin/lamm

Taste of the wild har ett med vilt och lamm (pine forest heter sorten)

Bosch Soft Rådjur och Potatis har jag precis beställt hem för att prova, innehåller enbart rådjur som proteinkälla

Purizon Venison and Rabbit

Exclusion Hjort och Potatis, Häst och Potatis eller Kanin och Potatis?

Ingen aning om vad det innehåller mer men danska Kingsmoor har ett foder med hästkött (som visserligen inte är något vilt ;)). Värt att kolla upp?
Hur funkar det med fisk?
Det finns en del foder som är baserade på bison och annat, undrar om det är Acana som har det? Möjligen något mer nordamerikanskt foder?

Edit; Det var fjäderfä och ägg alternativt flera olika proteinkällor i alla Acanas foder förutom Acana Pacifica Dog som är baserat på fisk. Skulle det funka tro?

Edit 2; Kingsmoor innehöll ägg.
Tyvärr inte fisk. Men häst har hon aldrig ätit så det kan man kanske prova. Tyvärr har ju alla dessa som säger att det är vilt i blandat i annat tjafs jag inte vill ha.

Brit Carnilove har ett foder med ren och ett annat med vildsvin/lamm

Taste of the wild har ett med vilt och lamm (pine forest heter sorten)

Bosch Soft Rådjur och Potatis har jag precis beställt hem för att prova, innehåller enbart rådjur som proteinkälla

Purizon Venison and Rabbit

Exclusion Hjort och Potatis, Häst och Potatis eller Kanin och Potatis?

Ziwipeak hjort? Dyrt som stryk, dock...
Ja vet, snordyrt, ger det som godis.:o

Bravos viltburgare innehåller både älg, hjort och vildsvin beroende på tillgång - så hunden tål tydligen alla dom tre varianterna av animalier. Då torde den tåla även gris ?
Det var längesedan hon åt älgburgarna som dom hade, då fanns inte detta i dom. Slutade just för att det inte fanns tillgång jämt. Typiskt, trodde de var som förr.

Liknande trådar

Hundhälsa Har ju en allergisk hund både foder + kvalster. Har kommit fram att jag testar viltkött det har hon aldrig ätit. Nötkött klarar hon...
2
Svar
36
· Visningar
3 984
Senast: Apollo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar